«کمک به شیوع ویروس کرونا»؛ اتهام پلیس دهلی علیه یکی از رهبران مسلمانان هند

Virus Outbreak India
Virus Outbreak India Copyright Altaf Qadri/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس هند می گوید در اولین روزهای ماه مارس (اوایل اسفند)، این رهبر مذهبی همچنان تجمع حامیان خود را برگزار کرده است تا جایی که یک سوم از اولین مبتلایان به ویروس کرونا را هوادران جماعت تبلیغ تشکیل می دادند.

آگهی

دستگاه قضایی هند به درخواست پلیس این کشور رهبر جنبش اسلامی «جماعت تبلیغ» را به اتهام «اقدام به قتل» در پی برگزاری تجمع در زمان قرنطینه دادگاهی خواهد کرد. پلیس هند پرونده‌ای علیه «محمد سعد کاند هلوی» مدیرمرکز اسلامی جماعت را تنظیم کرده است. دادگاه می تواند او را به اتهام قتل «عمد و یا غیرعمد» محاکمه کند.

پلیس هند می گوید در اولین روزهای ماه مارس (اوایل اسفند)، این رهبر مذهبی همچنان تجمع حامیان خود را برگزار کرده است تا جایی که یک سوم از اولین مبتلایان به ویروس کرونا را هوادران جماعت تبلیغ تشکیل می دادند. مقامات دولتی در دهلی نو اعلام کردند که بیش از ۱۰۰۰ نفر از اعضای این جنبش در ماه مارس آلوده به ویروس کرونا شده‌اند.

دو هفته پیش دولت هند دفتر مرکزی مبلغان اسلامی را بست و مسلمانان را به شیوع ویروس کرونا در این کشور متهم کرد. همچنین افراد حاضر در ساختمان پنج طبقه مرکز جماعت تبلیغ به نقاطی دیگری از شهر دهلی منتقل شدند. مقامات دولت محلی می گویند اعضای جماعت تبلیغ به هیچ وجه به محدودیت‌های دولت در زمینه قرنطینه و فاصله گذاری‌های اجتماعی توجهی ندارند.

در هند تا روز پنجشنبه بیش از دوازده هزار نفر مبتلا به کرونا گزارش شده و طبق اعلام‌های رسمی تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر در اثر ابتلا جانشان را از دست داده اند. در شهر دهلی، ۱۵۶۱ مورد گزارش شده است که پلیس هند ۱۰۸۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ را از اعضای مسلمان جماعت تبلیغی می داند.

جماعت تبلیغ، به گفته وبسایت این گروه، بیش از هشتاد میلیون حامی در سراسر جهان دارد و در تجمع اعضای این گروه در شهر داکا، پایتخت بنگلادش، تعداد معتقدان بالغ بر پنج میلیون هم می شود.

دولت ملی گرای هند در دو سال اخیر قوانین جنجالی را علیه مسلمانان به اجرا گذاشته است. یکی از مهم‌ترین آنها تصویب قانونی بود که دولت طی آن اعطای پناهندگی به افغان، بنگلادشی و پاکستانی‌ها را ممنوع کرد. این قانون با اعتراض شدید مسلمانان مواجه شد و مورد سرکوب دولت قرار گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال بر سر ضدعفونی‌ کردن کارگران مهاجر در هند

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد

تسکین اختلافات؛ زبان رهبران استرالیا و چین درباره جذاب‌تر بودن پاندا یا شیطان تاسمانی نرم شد