مک‌دونالدِ چین بابت راه ندادن سیاهپوستان عذرخواهی کرد

AP
AP Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفتهٔ گذشته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی پیچید مبنی بر این که ویروس کرونا در حال انتشار بین آفریقایی‌های مقیم این منطقه‌ است و همین سبب شد صدها آفریقایی در گوانگژوی چین از هتل‌ یا آپارتمان‌ خود رانده شوند.

آگهی

نمایندگی رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد در چین بابت رفتار کارکنان شعبهٔ شهر گوانگژو در این کشور، که با نصب یک آگهی اعلام کرده بودند از پذیرفتن سیاهپوستان معذورند، رسما عذرخواهی کرد.

مسئولان این رستوران‌های زنجیره‌ای همچنین اعلام کردند که به محض اطلاع آنان آگهی مزبور برداشته شده، و رستوران موقتا تعطیل شده است. همچنین گردانندگان این مجموعه گفته‌اند که یک دوره فشردهٔ احترام به تنوع فرهنگی برای کارکنان خود برگزار کرده‌اند.

هفتهٔ گذشته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی چین پیچید مبنی بر این که ویروس کرونا در حال انتشار بین آفریقایی‌های مقیم استان گوانگ‌دونگ چین است، و همین سبب شد صدها آفریقایی در شهر گوانگژو از هتل‌ یا آپارتمان‌ خود رانده شوند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

گزارش‌ها و نیز برخی تصاویر ویدئویی منتشر شده روی شبکه‌های اجتماعی، حاکی از رفتار تحقیرآمیز با سیاهان ساکن این شهر است که بدون داشتن علائم بیماری از آنان تست گرفته می‌شود، یا آنها به اجبار از خانه به مراکز قرنطینه می‌فرستند.

شهر گوانگ‌ژو کانون بازرگانان و کسبهٔ آفریقایی در چین بوده و بزرگترین جامعهٔ آفریقایی‌تباران این کشور را در خود جای داده است. در سالهای اخیر از شمار اعضای جامعهٔ سیاهان ساکن گوانگ‌ژو کاسته شده است.

شماری از این مهاجران بر این باورند که اخیرا ویروس کرونا بهانه‌ای برای ردگیری و برخورد با آن دسته از کسبهٔ آفریقایی شده است که ویزای اقامتشان در چین تمام شده ولی همچنان در این کشور مانده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنتونیو گوترش: کرونا سونامی نفرت به راه انداخته است

واکنش تند سازمان جهانی بهداشت به طرح ایده‌های نژادپرستانه: هیچ واکسنی در آفریقا آزمایش نمی‌شود

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است