بولت افسانه‌ای در خط پایان؛ «بهترین مثال برای فاصله گذاری اجتماعی»

بولت افسانه‌ای در خط پایان؛ «بهترین مثال برای فاصله گذاری اجتماعی»
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوسین بولت، یکی از پرافتخارترین قهرمانان المپیک در تاریخ رشته دوومیدانی با انتشار عکسی از خود در خط پایانی رقابت‌های دو صد متر بازی‌های المپیک، نمونه‌ای از فاصله گذاری اجتماعی را برای میلیون ها حامی خود در سراسر جهان بازتعریف کرد.

آگهی

یوسین بولت افسانه‌ای هرچند بیش از سه سال است که با دنیای حرفه‌ای دوومیدانی خداحافظی کرده، اما این بار با انتشار یک عکس از خود در خط پایان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، خبرسازشد.

دونده اسطوره‌ای جامائیکایی که در تمام دوران ورزشی همواره یک سر و گردن سریع‌تر از حریفان خود بود، برای تهییج حامیان میلیونی خود برای ماندن در خانه و حفظ قوانین قرنطینه، در صفحه اینستاگرامش عکسی را از بازی‌های المپیک پکن منتشرکرده که به گفته او «بهترین مثال برای فاصله گذری‌های اجتماعی» است.

نابغه محبوب ورزش دوستان در حالی که در سریع ترین مسابقه جهان شرکت می کند، همانطور که در عکس پیداست، در رقابت فینال دست کم یک متر از دیگر قهرمانان دوومیدانی جهان جلوتر است.

یوسین بولت که زاده کینگستون، پایتخت جامائیکا است، در هفته های اخیر کمک‌های مالی فراوانی به موسسات سلامتی اهداکرده که در مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم قرار دارند.

AP
یوسین بولتAP

بولت در المپیک پکن سه رکورد دوومیدانی را جابجا کرد. او در این مسابقات توانست سه مدال طلا کسب کند و هم‌زمان رکورد دنیا و المپیک را در سه مادهٔ دو ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی، بشکند. او در المپیک پکن توانست رکورد دنیا را در ماده ۱۰۰ متر به ۹٫۶۹ ثانیه، در حالیکه تنها ۲۱ سال داشت، جابجا کند. بولت پس از باب مارلی، توانست در همان مسابقات پکن، در ماده ۲۰۰ متر، رکورد ۱۲ ساله مایکل جانسون به میزان ۱۹٫۳۲ ثانیه را شکسته، و موفق شد ۲۰۰ متر را در ۱۹٫۳۰ ثانیه بدود.

AP
یوسین بولت در استادیوم المپیک پکنAP

یوسین بولت، مدال‌های طلای خود در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر را در دو المپیک پیشین، لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ تکرار کرد.

او پس از بازنشستگی از ورزش دوومیدانی سعی کرد به آرزوی خود به عنوان بازیکن حرفه‌ای فوتبال برسد. او در سال ۲۰۱۸ با باشگاه استرالیایی «سنترال کوئست مارینرز ۲» قرارداد امضا کرد، اما بعدها مسئولان باشگاه ترجیح دادند قرارداد او را تمدید نکنند و به این ترتیب ستاره بی‌مثال دوومیدانی در قرن ۲۱، نشان داد که نمی تواند در مستطیل سبز موفق باشد. اما همچنان این جامائیکایی طرفدار باشگاه منچستریونایتد انگلستان باقی مانده و گهگاهی در اودلدترافورد، استادیوم شیاطین سرخ، برای تماشای بازی شاگردان اوله گنار سولسشیر حضور می یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درس‌های کرونا با کاوه مدنی: راه‌حل قطعی وجود ندارد، نباید ناامید شد

بوسه عشق و ازدواج در روزهای کرونایی و قرنطینه رم ایتالیا

کرونا؛ لیگ فوتبال بلژیک با اعلام قهرمانی بروخه مختومه شد