پیامی از ایستگاه‌ فضایی؛ زمین با کرونا هم فریبنده اما سورئالیستی است

پیامی از ایستگاه‌ فضایی؛ زمین با کرونا هم فریبنده اما سورئالیستی است
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توصیه جسیکا برای سپری کردن قرنطینه در زمین به بهترین نحو، بسیار ساده کاربردی است: «برنامه ریزی کامل و دقیق برای پر کردن اوقات روزانه.»

آگهی

جسیکا میِر،‌ فضانورد آمریکایی طی چند روز آینده پس از هفت ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برمی‌گردد.

خانم میِر در حالی قرار است با اندرو مورگن،‌ دیگر فضانورد ناسا پا به زمین بگذارد که این سیاره خاکی وضعیتی استثنایی را پس از شوع بیماری همه‌گیر کویید ۱۹ سپری می‌کند. به عبارت دیگر دو فضانورد یاد شده هنگام بازگشت تنها مکان قرنطینه خود را عوض می‌کنند.

جسیکا میِر ۴۲ ساله به تازگی در یک گفتگوی تلفنی با خبرنگاران گفته است آنچه از شرایط فعلی زمین در ایستگاه فضایی بین‌المللی به اطلاع آنها رسیده کمی «سورئالیستی» به نظر می‌آید.

وی همچنین گفته است: زمین از اینجا همواره فریبنده و خیره کننده به نظر می‌رسد و به دشواری می‌توان تغییراتی که در زمان غیبت ما در آنجا روی داده را باور کرد.»

جدا از جسیکا میِر و اندرو مورگن یک فضانورد دیگر ناسا به نام کریس کیسایدی و سه فضانورد روس نیز در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برند.

AP
فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللیAP

فضانوردان به دلیل آموزش‌ها و تجاربی که به واسطه اقامت طولانی مدت در ایستگاه بین المللی و سفرهای فرازمینی داشته‌اند به طور معمول با انزوا و خلوت گزینی مشکل خاصی ندارند.

آنها دوره‌های اقامتی دست کم شش ماهه و حتی بیشتر را در ایستگاه بین المللی سپری می‌کنند که حاصل انتخاب سبک زندگی آنها و ثمره دوره‌های آموزشی بلند مدت است. باید توجه داشت که قرنطینه و انزوای آنها در فضا خود خواسته است و برنامه کاری روزانه دقیق و منظمی دارند در حالیکه همنوعان آنها اینک در زمین مجبورند به دلیل شیوع ویروس کشنده و مرگبار کرونا به کنج خانه‌ها پناه ببرند.

جسیکا میِر که از ماه سپتامبر تا کنون در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارد در ادامه می‌گوید: «می‌ترسم در زمین بیشتر از اینجا احساس انزوا داشته باشم. اینجا برنامه روزانه‌ای برای انجام کارهای فوق‌العاده داریم و سرمان خیلی شلوغ است.»

توصیه جسیکا برای سپری کردن قرنطینه در زمین به بهترین نحو، بسیار ساده و کاربردی است: «برنامه ریزی کامل و دقیق برای پر کردن اوقات روزانه.»

اندرو مورگن،‌ فضانورد ۴۴ ساله‌ای که ماه‌ ژوئیه سال گذشته میلادی وارد ایستگاه فضایی بین المللی شده نیز از برنامه های تنظیم شده که به طور دقیق و یک به یک توسط وی و دیگر فضانوردان اجرا می‌شود،‌ سخن می‌گوید.

به گفته وی ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی همچنین از فعالیت فیزیکی،‌ بهداشت فردی و‌ خواب مناسب غافل نمی‌شوند و همه چیز در آنجا طبق برنامه پیش می‌رود.

اندرو همچنین می گوید که باید تلاش کرد تا یک هم‌ تیمی خوب بود. به گفته این فضانورد که از هفت سال پیش به عنوان یک پزشک اورژانس به استخدام ناسا درآمده: «ما مدام به این فکر می‌کنیم که چطور می‌توانیم با رفتار خود به روی دیگران تاثیر مثبت بگذایم.»

جسیکا میِر و اندرو مورگن روز جمعه آینده به همراه اولگ اسکریپوچکا، یکی از سه فضانورد روس حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی با فضاپیمای سایوز در خاک قزاقستان بر زمین فرود می آیند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فضانوردان روسی و آمریکایی با وجود شیوع کرونا رهسپار فضا شدند

کریستینا کوک،‌ فضانورد ناسا رکورد ماندن یک زن در فضا را شکست

کاخ سفید از ناسا خواست برای کره ماه استانداردهای زمانی تعیین کند