مقابله با کرونا به سبک آرامکو؛ انتقادها از «نژادپرستی» در شرکت نفت عربستان

مقابله با کرونا به سبک آرامکو؛ انتقادها از «نژادپرستی» در شرکت نفت عربستان
Copyright Twitter/Fair use
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشار تصاویری از یکی از کارکنان خارجی آرامکو که در محل این شرکت مامور گرداندن مایع ضدعفونی شده بود انتقادهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

آگهی

شرکت ملی نفت عربستان سعودی روز چهارشنبه به انتقادها از تصاویری که از یکی از کارکنان خارجی این شرکت منتشر شده است واکنش نشان داد.

انتشار تصاویری از یکی از کارکنان خارجی آرامکو که در محل این شرکت مامور گرداندن مایع ضدعفونی شده بود انتقادهای زیادی را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

این کارگر مهاجر همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا در حالی که ماسک به صورت زده است در میان کارکنان می چرخد تا آنها در صورت نیاز دستان خود را ضدعفونی کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت آرامکو در واکنش به انتقادها اعلام کرد که به این اقدام «متوقف» شده و تدابیری نیز در نظر گرفته شده است تا از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری شود.

سلطان قاسمی، یکی از چهره های دانشگاهی مشهور در امارات عربی متحده از این اقدام شرکت آرامکو به عنوان «نژادپرستی چندش آور» انتقاد کرده بود.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اقدام شرکت آرامکو را نمونه ای از نحوه برخورد با کارگران مهاجر در کشورهای حاشیه خلیج فارس دانسته اند.

تخمین زده می شود که میلیون ها کارگر هندی، پاکستانی و فیلیپینی در عربستان با دستمزد پایین مشغول به کار هستند. آنها اغلب در مشاغلی به کار گرفته می شوند که اتباع عربستان حاضر به فعالیت در آن مشاغل نیستند.

تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در عربستان به ثبت رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟

ده روز مانده تا انتخابات، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را به ۵۰ درصد افزایش داد