کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان به ۷۱۶۱ و جان‌باختگان به ۲۳۷ نفر رسید

کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان به ۷۱۶۱ و جان‌باختگان به ۲۳۷ نفر رسید
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران، رسانه‌ها خبر درگذشت محمدرضا راه‌چمنی بر اثر ابتلا به این بیماری را منتشر کردند و رئیس قوه قضاییه به مسئولان عالی قضایی توصیه کرد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مرخصی زندانیان را ادامه دهند.

آگهی

همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران، رسانه‌ها خبر درگذشت محمدرضا راه‌چمنی بر اثر ابتلا به این بیماری را منتشر کردند و رئیس قوه قضاییه به مسئولان عالی قضایی توصیه کرد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مرخصی زندانیان را ادامه دهند. آخرین اخبار مربوط به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در ایران در روز دوشنبه ۱۹ اسفند را در اینجا دنبال کنید.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

«سرعت شیوع کرونا در قم کاهش یافته است»

یک مقام محلی در قم می‌گوید ویروس کرونا در این شهر که کانون شیوع این بیماری بوده، در شبانه‌روز گذشته با سرعت کمتری منتشر شده است.

علی ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «از روز گذشته تعداد مبتلایان جدید در قم ۴۵ نفر اعلام شده که کاهش ابتلا را نشان می‌دهد.»

وی همچنین با تأکید بر این که سه برابر ظرفیت فعلی در مبتلایان به کرونا، افراد مشکوک وجود دارد، افزود: «برای شناسایی مبتلایان باید اقداماتی انجام شود که در این باره به ۱۰ هزار کیت تشخیص نیاز است.»

سه کانون پخش ویروس کرونا اعلام شد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات «بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها» را اصلی‌ترین مراکز شیوع کرونا در ایران اعلام کرد.

وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: «با دریافت بخشی از اطلاعات مبتلایان به ⁧‫ویروس کرونا‬⁩ در ایران و تحلیل اطلاعات حمل ونقل، پرداخت حضوری و ... آنها توسط متخصصان داده‌کاوی و استخراج مدل شیوع، به این جمع‌بندی رسیدیم که سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به ترتیب بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند.»

۲۳۷ فوتی، ۷ هزار و ۱۶۱ مبتلا

با درگذشت ۴۳ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا، شمار کلی جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۲۳۷ نفر رسید. همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران در روز دوشنبه به ۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسید.

طی روز گذشته ۵۹۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است. تا کنون ۲ هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

مرخصی زندانیان

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه بر لزوم سرعت در رسیدگی به پرونده «محتکران اقلام بهداشتی» و اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار زندانی تأکید کرد.

رئیسی در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی گفت: «ترخیص زندانیان تا جایی که موجب ناامنی در جامعه نشود، با اولویت کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باید تداوم یابد.»

در روزهای اخیر و در پی بالا رفتن آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران اخبار تأیید‌ نشده‌ای در مورد ابتلای گروه‌هایی از زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی به ویروس این بیماری در فضای مجازی منتشر شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درگذشت محمدرضا راه‌چمنی

یک روز پس از درگذشت فاطمه رهبر، نماینده پیشین مجلس ایران بر اثر کرونا، رسانه‌های ایران از درگذشت یک شخصیت سیاسی دیگر، یعنی محمدرضا راه‌چمنی بر اثر همین بیماری خبر دادند.

محمدرضا راه‌چمنی فعال سیاسی و نماینده ادوار مجلس بود و از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ نیز ریاست سازمان بهزیستی کشور را بر عهده داشت. او همچنین دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی نیز نماینده مردم سبزوار در مجلس در دوره‌های دوم تا پنجم بود.

ایرنا
محمدرضا راه‌چمنی، نماینده ادوار و رئیس پیشین سازمان بهزیستی ایرانایرنا
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ فوت ۲۰۰ نفر در گیلان بر اثر بیماری «کووید ۱۹» تکذیب شد

کرونا در ایران؛ از «بحرانی‌ترین» وضعیت در رشت تا درخواست قرنطینه قم و تهران

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود