شیوع کرونا در فرانسه؛ یک نماینده پارلمان در بیمارستان بستری شد

شیوع کرونا در فرانسه؛ یک نماینده پارلمان در بیمارستان بستری شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژان لوک ریتزر، نماینده ۶۸ ساله دپارتمان او-رن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر مولوز بستری شده است.

آگهی

ریشار فران، رئیس مجلس ملی فرانسه پنجشنبه شب (پنجم مارس) اعلام کرد که یکی از نمایندگان این مجلس به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان بستری شده است.

به گفته رئیس مجلس ملی فرانسه یکی از کارکنان این نهاد نیز به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است.

بنا به گزارش رسانه های فرانسه ژان لوک ریتزر، نماینده ۶۸ ساله دپارتمان او-رن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شهر مولوز بستری شده است.

یکی از کارکنان مجلس ملی فرانسه نیز پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا در منزل خود در قرنطینه به سر می برد. یکی دیگر از کارکنان مجلس ملی فرانسه نیز مشکوک به ابتلا به این ویروس است و به همین دلیل در بیمارستان بستری شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژان لوک ریتزر روز ۲۵ فوریه (ششم اسفند) در جلسه مجلس ملی حضور داشت. او همچنین روز ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) در جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی شرکت کرده بود. ریشار فران اعلام کرده است که همه افرادی که بین روزهای ۲۴ تا ۲۸ فوریه با ژان لوک ریتزر در تماس بوده اند از ابتلای این نماینده به ویروس جدید کرونا مطلع شده اند. احتمال داده می شود که از گروهی از نمایندگان حاضر در این دو جلسه آزمایش ابتلا به ویروس جدید کرونا گرفته شود.

مقامات فرانسه اعلام کرده اند که تاکنون ۴۲۳ نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده اند. از میان مبتلایان حال ۲۳ نفر «وخیم» گزارش شده است.

انتخابات شهرداری ها به تعویق نخواهد افتاد

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه تاکید کرد که با وجود شیوع ویروس جدید کرونا انتخابات شهرداری ها در این کشور در روزهای ۱۵ و ۲۲ مارس (۲۵ اسفند و سوم فروردین) برگزار خواهد شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در دیدار با گروهی از کارشناسان بیماری های عفونی همه گیر شدن بیماری «کووید ۱۹» را «اجتناب ناپذیر» توصیف کرد.

کارشناسان فرانسوی هشدار می دهند که «کووید ۱۹» حداکثر تا دو هفته دیگر در این کشور تبدیل به یک بیماری همه گیر خواهد شد. مقامات فرانسه هشدار داده اند که در صورت همه گیر شدن این بیماری احتمالا حمل و نقل عمومی تعطیل شد. احتمال تعطیلی برخی مدارس در مناطقی که ویروس جدید کرونا به طور گسترده شیوع یافته است نیز وجود دارد.

فرانسه به همراه ایتالیا و آلمان یکی از کشورهایی است که با شیوع گسترده ویروس جدید کرونا روبرو بوده است.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که جلسه هفته آینده نمایندگان این پارلمان به جای شهر استراسبورگ در فرانسه، در بروکسل برگزار خواهد شد.

برگزاری بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه

با وجود شیوع ویروس جدید کرونا در فرانسه بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه پنجشنبه شب بین تیم های سن-اتین و رن برگزار شد. این در حالی است که برگزاری مسابقه ماراتن پاریس که قرار بود روز پنجم آوریل (هفدهم فروردین) با شرکت حدود ۶۰ هزار نفر انجام شود به پاییز سال جاری میلادی موکول شد.

بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه در حالی با حضور تماشاچیان برگزار شد که قرار است بازی های فوتبال «سری آ» در ایتالیا این هفته بدون حضور تماشاچیان انجام می شود.

تثبیت قیمت ژل ضدعفونی دست در فرانسه

از سوی دیگر دولت فرانسه روز پنجشنبه از تثبیت قیمت ژل ضدعفونی در این کشور خبر داد. بنا به تصمیم دولت هر ۱۰۰ میلی لیتر ژل یا مایع ضدعفونی باید حداکثر سه یورو فروخته شود.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه پیش از این از افزایش قیمت ژل های ضدعفونی همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا انتقاد کرده بود. این عضو کابینه فرانسه قیمت های جدید برای ژل های ضدعفونی را «غیرقابل قبول» خوانده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ۹۲ کشور؛ تعداد جان‌باختگان در ایتالیا به ۲۳۳ نفر رسید

آیا سنت روبوسی فرانسوی هم قربانی ویروس کرونا می‌شود؟

انتشار دیرهنگام گزارش «منشاء شیوع کرونا»؛ سازمان جهانی بهداشت: کلید فهم همچنان در دست چین است