کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان در بریتانیا به ۲۳ نفر افزایش یافت

کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان در بریتانیا به ۲۳ نفر افزایش یافت
Copyright AP Photo/Dolores Ochoa
Copyright AP Photo/Dolores Ochoa
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قطر و اکوادور نیز از تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشورها خبر دادند.

آگهی

شمار تلفات جانی ناشی از ویروس کشنده کرونا در جهان تا ظهر شنبه ۱۰ اسفند (۲۹ فوریه) به ۲۹۳۳ نفر رسید. علاوه بر این بیش از ۸۵ هزار نفر هم در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند و نگرانی‌ها از شیوع بیشتر این ویروس مرگبار در پنج قاره جهان افزایش یافته است.

ویروس کرونا تا کنون در ۴۹ کشور ثبت شده است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این ویروس قابلیت آلوده کردن تمام کشورها در گوشه و کنار دنیا را دارد.

ثبت اولین مرگ در اثر ابتلا به کرونا در ایالات متحده

فرماندار ایالت واشنگتن در غرب آمریکا رو شنبه خبر درگذشت یکی از مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت را تایید کرد. این اولین مرگ ثبت شده در ایالات متحده از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود.

با انتشار این خبر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا محدودیت‌های مسافرتی جدیدی در این کشور به اجرا گذاشته شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۲۳ نفر افزایش یافت

مقامات بهداشت بریتانیا اعلام کردند که با شناسایی سه مورد جدید ابتلا به کرونا در عصر شنبه، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

در بریتانیا از ساعت ۹ بامداد شنبه ۲۹ فوریه در مجموع تست کرونا از ۱۰۴۸۳ گرفته شده که از این تعداد نتیجۀ آزمایش ۲۳ نفر مثبت بوده است.

یک روز پیش از این اعلام شد که یکی از شهروند بریتانیا نیز در اثر ابتلا به این بیماری درگذشته است؛ این فرد از مسافران کشتی تفریحی بوده که در سواحل ژاپن قرنطینه شده است.

مشاهده اولین بیمار مبتلا به کرونا در اکوادور

وزیر بهداشت اکوادور اعلام کرد یکی از شهروندان این کشور که ساکن کاتالونیای اسپانیا است، به این بیماری دچار شده است.

این بیمار در ۱۴ فوریه با پرازی مستقیم از مادرید به اکوادور سفر کرده، آنهم در حالی که هیچ کدام از علائم این بیماری را نداشته است.

تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در قطر

دوحه روز شنبه از تایید اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت قطر، یکی از شهروندان این کشور که ۳۶ سال سن دارد و به‌تازگی از سفر ایران بازگشته، به این بیماری دچار شده است.

تعداد عفونت‌ها در بحرین به ۴۱ مورد افزایش یافت

وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد با شناسایی سه مورد جدید مبتلا به «کووید-۱۹»، شمار بیماران کرونا به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

هر سه بیمار جدید، شهروندان بحرین هستند که به‌تازگی با پروازهای غیرمستقیم از ایران برگشته بودند.

کویت، امارات، عمان، لبنان

شمار مبتلایان کرونا در کویت به ۴۵ و در امارات عربی متحده به ۲۱ نفر رسید. پنج تن از بیماران در امارات بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در عمان نیز ۶ نفر به این بیماری مبتلا شدند که یکی از آنها بهبود یافته است.

در لبنان نیز با شناسایی سه مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار کل بیماران به ۷ نفر رسید. این سه نفر در نتیجۀ تماس با افرادی که پیش‌تر بیمار شده بودند، به این ویروس آلوده شده‌اند.

ایتالیا؛ ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در شمال

برای دومین هفته متوالی، مدارس و دانشگاه‌ها در سه استان شمالی ایتالیا بسته خواهد بود. بر اساس مقام‌های دولت ایتالیا تصمیم گرفتند دانشگاه‌ها و مدارس در سه استان لومباردی (میلان) ایمیلیا رومانا (بولونیا) و ونتو (ونیز) که بیش از ۹۰ درصد از حدود ۹۰۰ مورد آلودگی به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده‌اند برای یک هفته دیگر تعطیل کنند.

دولت ایتالیا همچنین برای جلوگیری از شیوع این بیماری عفونی، هفته گذشته بسیاری از تجمعات عمومی در شمال ایتالیا را لغو کرد.

استمرار این بحران نگرانی‌های بسیاری را برای آسیب به اقتصاد ایتالیا پدید آورده است. هتلداران ایتالیایی هشدار داده‌اند توصیه‌های دولت آمریکا برای خودداری از سفر غیرضروری به ایتالیا می‌تواند ضربه آخر به صنعت گردشگری این کشور باشد.

آگهی

بر اساس آخرین آماری که مقامات ایتالیا ارائه کرده‌اند شمار افرادی که تا روز شنبه ۲۹ فوریه، به ویروس کرونا آلوده شده‌اند از یک هزار نفر فراتر رفته و ۲۹ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه؛ تجمع بیش از ۵ هزار نفر ممنوع

فرانسه روز شنبه اعلام کرد برگزاری هرگونه تجمع بیش از ۵ هزار نفر تا اطلاع ثانوی در این کشور ممنوع است. تا کنون دو نفر در فرانسه به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از داده‌اند.

از سوی دیگر نمایشگاه کشاورزی پاریس که قرار بود فردا (دوشنبه) ۱ مارس برگزار شود، به دلیل نگرانی از شیوع کرونا لغو شد.

همچنین مقامات فرانسوی اعلام کردند مسابقات دوی ماراتن نیمه استقامت پاریس که قرار بود روز یکشنبه ۱ مارس برگزار شود لغو شده است.

گفتنی است با مشاهده ۱۶ مورد جدید از ویروس کرونا در فرانسه تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ به ۷۳ نفر رسید.

آگهی

کره شمالی؛ قرنطینه جدی گرفته می‌شود

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه درباره احتمال شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد. آقای اون که بعد از یک بازدید نظامی در این خصوص سخنرانی می‌کرد با هشدار به مسئولان این کشور اعلام کرد: «در صورتی که این بیماری مسری گسترش یابد، نه تنها کنترل آن از دست خارج می‌شود بلکه با ورود به کشور ما وقب جدی را نیز برایمان به همراه خواهد داشت.»

وی همچنین افزود: «باید در نظامی فراگیر برای مبارزه با این بیماری حضور داشته باشیم و هیچ استثنایی در این رابطه نباید وجود نداشته باشد. هر نوع کانال یا فضایی که از طریف آن ممکن است این بیماری وارد کشور شود باید بسته شود و اقداماتی چون قرنطینه، معاینه و آزمایشات پزشکی باید با شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

پیونگ یانگ می‌گوید تاکنون هیچ موردی از کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است اما اوضاع در همسایه جنوبی بحرانی گزارش می‌شود. ۳۱۵۰ نفر تاکنون در کره جنوبی به این ویروس آلوده شده‌اند و ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا؛ سه مورد ابتلاء

نگرانی‌ها در آمریکا از شیوع این بیماری بالا گرفته است. بعد از آنکه در سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شد، حالا سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌های کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان گزارش شده‌است.

این در حالیست که این سه نفر سابقه خروج از آمریکا در هفته‌های اخیر را نداشته‌اند. بر همین اساس متخصصان احتمال می‌دهند این ویروس از سوی افراد دیگری به این سه نفر منتقل شده است. وضعیت به خاطر فردی مبتلا به کرونا در ایالت اورگان نگران کننده است. با توجه به اینکه این فرد در مدرسه مشغول به کار است، احتمال ابتلای گسترده دانش‌آموزان آن مدرسه به کرونا بالا گرفته است. مسئولین محلی نیز تا اطلاع ثانوی مدرسه مذکور را تعطیل کرده‌اند.

آگهی

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا جمعه ۲۸ فوریه با شوخی در خصوص کرونا گفت: ««شما باید با ویروس کرونا همانطوری برخورد کنید که وقتی آنفولانزا گرفته‌اید.» وی سپس خطاب به پزشکانی که اطراف او ایستاده بودند از گفت: «آیا اینطور نیست؟»

او همچنین خاطره‌ای را برای خبرنگاران تعریف کرد و گفت: «هفته پیش باید یک نفر را می‌دیدم. خیلی وقت بود که او را ندیده‌ بودم. به او گفتم چه می‌کنی؟ گفت خوبم، مرا بغل کرد و بوسید. به او گفتم خوبی؟ او پاسخ داد خیر و ادامه داد که بدترین تب زندگی‌ام را داشتم. من به او گفتم باید بروم و دست‌هایم را بشویم.» او همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد مدام دست‌های خود را بشورند.

ایالات متحده آمریکا همچنین توصیه‌های سفر خود را به دو کشور ایران و ایتالیا به روز کرده و به مردم این کشور هشدار داده تا اطلاع ثانوی از مسافرت‌های غیر ضرروی به ایتالیا و ایران پرهیز کنند.

کره جنوبی؛ ۱۷ نفر قربانی ویروس شدند

مقامات کره جنوبی از جان باختن هفدهمین نفر در این کشور در اثر ویروس کرونا خبر داده‌اند. علاوه بر این ۳۱۵۰ نفر هم در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند. بر اساس اعلام دولت کره جنوبی، از این تعداد ۵۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است که از زمان ورود این ویروس به کره جنوبی بی‌سابقه بوده است.

بازدید جونگ سی کیون، نخست وزیر کره جنوبی از یکی از مراکز آتش‌نشانی که برای مبارزه با کرونا مشغول فعالیت هستند

مقام‌های کره جنوبی از مردم این کشور خواستند در تعطیلات آخر هفته در منزل بمانند تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند. تصاویر منتشر شده از سئول و مراکز خرید در این شهر نشان می‌دهد توصیه‌های دولت با موافقت مردم همراه بوده و شهر برخلاف گذشته خلوت است.

آگهی

استرالیا ایران را هم‌ردیف چین قرار داد

استرالیا ممنوعیت سفر برای ایران را اعمال کرده و این کشور را هم ردیف چین و کره جنوبی قرار داد. بر این اساس به جز اتباع استرالیایی، تا اطلاع ثانوی، شهروندان دیگر کشورها که به ایران سفر کرده‌اند تنها بعد از گذشت دو هفته از خروج خود از ایران می‌توانند وارد استرالیا شوند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا روز شنبه در این خصوص اعلام کرد که این محدودیت‌ها از روز یکشنبه اول مارس اعمال خواهد شد.

او گفته است اتباع خارجی که از مقصد ایران سفر کرده‌اند، تنها با گذشت دو هفته از خروج آنها از ایران اجازه ورود به استرالیا را خواهند یافت.

این در حالی است که پیشتر تنها چین در این سطح قرار داشت و حالا با افزایش تهدیدات کرونایی در ایران، این کشور هم به لیست ممنوعیت سفر برای شهروندان استرالیایی اضافه شده‌اند.

طبق اعلام دولت استرالیا شهروندان استرالیایی که از تهران به استرالیا می آیند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

آگهی

همچنین استرالیا به شهروندان خود توصیه کرده است برای سفر به ژاپن و ایتالیا به ویژه شمال این کشور اقدامات احتیاطی ویژه را رعایت کنند.

تا کنون تعداد کل موارد تایید شده در استرالیا ۲۵ نفر هستند که ۱۵ نفر از این افراد بهبود یافته و مابقی در وضعیتی پایدار و تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های استرالیا به افرادی که چین یا دیگر کشورهایی که شیوع کرونا در آنجا بالا گزارش شده توصیه کرده‌اند خود را از دیگر افراد جدا کنند و با پزشک تماس بگیرند. وزارت خارجه استرالیا همچنین از مردم این کشور خواسته‌ است در سفر به مناطقی چون هنگ کنگ، مغولستان احتیاط بسیاری به خرج دهند.

چین؛ تعداد تلفات بیش از ۲۸۰۰ نفر

تعداد فوتی‌های کرونا در چین به ۲۸۳۵ نفر افزایش یافت. علاوه بر این ۷۹ هزار و ۲۵۷ نفر هم در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند.

پکن ۴۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است ;که این عدد در طول یک‌ماه اخیر کم‌ترین میزان شیوع موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به شمار می‌رود. مقامات چینی همچنین اعلام کردند ۴۷ نفر جدید در اثر این ویروس کشنده جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تنها ۴ مورد از افراد جدیدی که به کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند در استان هوبی زندگی می‌کردند. این در حالی است که این استان مرکز و مبدا اصلی ایجاد و انتقال این ویروس مرگبار به سراسر جهان بوده است.

بر همین اساس متخصصان بر این باورند چین توانسته به خوبی توانسته روند کنترل و مدیریت شیوع این بیماری به افراد جدید را در دستور کار قرار دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

«آبجوساز خودکار»؛ مرد متهم به رانندگی هنگام مستی به دلیل تولید طبیعی الکل در بدنش تبرئه شد