لغو پیاپی رویدادهای بین المللی در جهان به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا

لغو پیاپی رویدادهای بین المللی در جهان به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویروس کرونا با عبور از مرز بلاروس، نیوزیلند، لیتوانی و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

آگهی

ویروس کرونا با عبور از مرز بلاروس، نیوزیلند، لیتوانی، آذربایجان و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

همزمان با افزایش شتابان شیوع ویروس کرونا در چین، کره جنوبی و ایتالیا شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت.

در همین حال، تایید نمونه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشورهای درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین و نمایشگاه خودروی ژنو لغو شد

نمایشگاه سالانه بین المللی گردشگری برلین در سال ۲۰۲۰، به‌علت خطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. این نمایشگاه سالانه به‌طور میانگین پذیرای ۱۶۰ هزار نفر در پایتخت آلمان است.

این نمایشگاه قرار بود در روزهای هفتم و هشتم مارس برگزار شود.

از سوی دیگر سوئیس نیز با نگرانی از شیوع این بیماری در بین همسایگانش اعلام کرد که نمایشگاه خودروی ژنو، مسابقات فوتبال آخر هفته، برگزاری کارناوال‌ها در سراسر این کشور و تمامی رویدادهای عمومی یا خصوصی در ابعاد بزرگ را لغو کرده است.

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هر گونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است.

نمایشگاه خودروی ژنو یکی از مهمترین رویدادها در صنعت خودروسازی است که هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود و پذیرای بیش از ۶۰۰ هزار نفر از علاقمندان به خودرو از سراسر دنیاست. 

آرشیو آسوشیتدپرس
نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۹آرشیو آسوشیتدپرس

۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه تایید شد

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه از ۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه خبر داد و گفت: تاکنون ۵۷ نفر در فرانسه به این ویروس آلوده شده‌اند.

وی تاکید کرد که این کشور به مرحله جدیدی از شیوع این بیماری وارد شده است و افزود: ویروس در کشور ما در حال انتشار است و ما باید از شیوع آن جلوگیری کنیم.

افزایش سطح تهدید جهانی کرونا

سازمان جهانی بهداشت سطح تهدید جهانی ویروس کرونا را به «بسیار بالا» اعلام کرد.

تدروس آدهانوم گِبریسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بعدازظهر جمعه گفت:«ما ارزیابی خود را از میزان خطر شیوع ویروس کرونا و ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سطح جهان افزایش داده‌ایم.»

او با بیان این که در حال حاضر ده‌ها پروژه کشف و تولید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهان در حال اجراست، تصریح کرد که این پروژه‌ها و نیز تحقیقات برای شناسایی روش‌های درمانی بیماری کووید-۱۹ در حال پیشرفت است.

توقف بازی‌های بوندس لیگا

دولت آلمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد. این ستاد روز جمعه درباره دستورالعمل جدید برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم گیری خواهد کرد.

لیگ سراسری فوتبال آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد، در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد.

تعطیلی هیوندا و دیزنی لند

خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین در ژاپن نیز مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد به مدت دو هفته تعطیل کرد.

ثبت نمونه کرونا در ولز

وزارت بهداشت ولز اعلام کرد که یک فرد بازگشته از سفر به ایتالیا به عنوان نخستین مورد کرونا در این کشور ثبت شد. بدین ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۹ مورد رسید. نخستین شهروند بریتانیا نیز روز جمعه پس از معالجه ناموفق در ژاپن در گذشت. این تبعه بریتانیا از ساکنان کشتی دایاموند پرنسس بود.

قرنطینه رئیس جمهوری مغولستان

خالتماگین باتولگا، رییس جمهوری مغولستان پنجشنبه شب پس از بازگشت از سفر به چین به طور احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شد.

آگهی

آقای باتولگا به همراه چند مقام دولتی دیگر از جمله وزیر خارجه مغولستان برای دیدار با رئیس جمهوری چین به پکن سفر کرده بود.

این هیات دولتی بلافاصله پس از بازگشت از چین در قالب اقدامی احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند.

با وجود این که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مغولستان گزارش نشده ولی برای پیشگیری از شیوع آن مدارس این کشور تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند بود.

شینهووا
خالتماگین باتولگا، رییس جمهوری مغولستان در سفر به چینشینهووا

کرونا به آفریقای مرکزی رسید

با تایید نخستین مورد ابتلا در نیجریه، ویروس کرونا پس از قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا در آفریقا نیز در حال فراگیر شدن است. پیشتر برخی پژوهشگران احتمال داده بودند که به دلیل دمای بالاتر هوا در قاره آفریقا این ویروس چندان شیوع پیدا نکند ولی با تایید ورود آن به نیجریه، فرضیه آن دسته از محققانی تایید شد که معتقد بودند که عدم اعلام شیوع این ویروس در آفریقا بیشتر ناشی از ضعف خدمات پزشکی و درمانی در اکثر کشورهای این قاره است.

مصر و الجزایر نخستین کشورهای آفریقایی بودند که موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند.

آگهی

تازه ترین گزارش های جهانی از شیوع ویروس کرونا حاکی است که تعداد جان باختگان به این ویروس به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در مقابل تعداد بهبودیافتگان هم از مرز ۳۶ هزار نفر گذشته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از قرنطینه تا استفاده از ماسک؛ راه‌های پیشگیری از کرونا تا چه حد موثر است؟

میلیاردر اماراتی برای همکاری با داماد ترامپ در پروژه‌ای در صربستان، املاک خود در بلاروس را می‌فروشد

برگزاری انتخابات پارلمانی به سبک بلاروس؛‌ لوکاشنکو همزمان برای هفتمین دوره ریاست جمهوری‌ خیز برداشت