جهاد اسلامی فلسطین: حملات بر ضد اسرائیل را از سر می‌گیریم

حملات راکتی از نوار غزه به اسرائیل
حملات راکتی از نوار غزه به اسرائیل Copyright AP Photo/Khalil HamraKhalil Hamra
Copyright AP Photo/Khalil Hamra
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جهاد اسلامی فلسطین پس از دو روز درگیری و تبادل آتش با اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که برای پایان یافتن این نبردها به صورت یکجانبه آتش بس برقرار می‌کند اما سخنگوی این گروه ساعاتی بعد با اشاره به ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد که اقدامات تلافی جویانه در پاسخ به حملات هوایی ادامه می یابد.

آگهی

جهاد اسلامی فلسطین دوشنبه شب اعلام کرد که به دلیل ادامه حملات هوایی تل آویو به نوار غزه حملات راکتی و توپخانه‌ای خود را به اسرائیل از سر می‌گیرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از دو روز درگیری و تبادل آتش با اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که برای پایان یافتن این نبردها به صورت یکجانبه آتش بس برقرار می‌کند اما ابو حمزه، سخنگوی این گروه ساعاتی بعد با اشاره به ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد که اقدامات تلافی جویانه در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل از سر گرفته می‌شود.

جهاد اسلامی که پس از حماس از آن به عنوان دومین گروه مسلح اسلامگرا در سرزمین‌های فلسطینی نام برده می‌شود یکشنبه شب ده‌ها راکت به سوی مناطق جنوبی اسرائیل شلیک کرد که اغلب آنها توسط سپر دفاعی ضد موشکی اسرائیل رهگیری شد.

منابع خبری در تل آویو پس از این حملات اعلام کردند که در پی شلیک راکت نیروهای فلسطینی به جنوب اسرائیل دو تن از جمله یک زن ۶۴ ساله مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این شلیک‌ها دقایقی بعد با حملات جنگنده‌ها و تانک‌های ارتش اسرائیل به مواضع جهاد اسلامی در نوار غزه و نیز پایگاه اعضای این گروه در نزدیکی پایتخت سوریه پاسخ داده شد. دیده بان حقوق بشر سوریه با تایید این حملات اعلام کرده بود که در جریان حملات اسرائیل دست کم دو عضو بلند پایه گروه جهاد اسلامی در سوریه کشته شده‌اند.

ابو حمزه، سخنگوی جهاد اسلامی دوشنبه شب در ادامه سخنان خود افزود: ما اعلام کرده بودیم که پاسخگویی به حملات خان یونس و دمشق را متوقف می‌کنیم اما دشمن به این اقدام یکجانبه توجهی نکرد و پایگاه و رزمندگان ما را دوباره مورد حمله قرار داد.»

سخنگوی جهاد اسلامی همچنین افزود: «به همین دلیل پاسخگویی ما ادامه خواهد یافت و در ازای هر حمله، حمله‌ای متقابل انجام خواهیم داد.»

درگیری‌های اخیر میان دو طرف زمانی آغاز شد که دو تن از اعضای گروه جهاد اسلامی که گفته می‌شود تلاش داشتند تله‌ای انفجاری را در نزدیکی موانع مرزی اسرائیل با نوار غزه کار بگذارند هدف شلیک سربازان اسرائیلی قرار گرفتند. یکی از دو عضو جهاد اسلامی در این عملیات بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

تنش‌های تازه میان اسرائیل و جهاد اسلامی، گروهی که نزدیک به ایران قلمداد می‌شود در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل هفته آینده شاهد برگزاری انتخابات قانون‌گذاری سرنوشت سازی خواهد بود. این انتخابات به اعتقاد تحلیل‌گران نقش مهمی در تداوم حیات سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل خواهد داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شلیک ۲۱ راکت به جنوب اسرائیل؛ تل‌آویو با بمباران اهدافی در غزه پاسخ داد

پرتاب موشک از غزه کارزار انتخاباتی نتانیاهو را به هم ریخت

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟