علی لاریجانی همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب و ادلب با بشار اسد دیدار کرد

علی لاریجانی همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب و ادلب با بشار اسد دیدار کرد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ماه‌های گذشته و همزمان با گسترش رایزنی‌های روسیه با ترکیه در شمال سوریه، گروهی از ناظران درباره کاهش نقش ایران در این کشور جنگ زده گمانه‌زنی می‌کردند.

آگهی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دمشق، پایتخت سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

ملاقات میان این دو مقام عالی‌رتبه همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش عربی سوریه و متحدانش در استان‌های حلب و ادلب صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، در این دیدار «پیشروی‌های اخیر در جنگ با گروه‌های تروریستی در ادلب و حلب مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف به یکدیگر برای این پیروزی‌ها علیه گروه‌های تروریستی و شماری از کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده آمریکا تبریک گفتند.»

براساس همین گزارش، آقای اسد به رئیس مجلس شورای ایران گفت: «کشورهای دشمن با مردم سوریه همچنان تلاش می‌کنند از تروریست‌هایی که غیرنظامیان را به گروگان گرفته‌ و سپر انسانی کرده‌اند، یاری برسانند.» با این‌حال وی تاکید کرد: «نمی‌توان اجازه ادامه چنین روندی را به قیمت جان، امنیت و ثبات [زندگی]‌ غیرنظامیان داد.»

ارتش سوریه به همراه متحدان داخلی و بین‌المللی، از جمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به پیشروی خود در آخرین مناطق استان شمالی حلب ادامه می‌دهد. شامگاه یکشنبه آخرین مراکز تحت کنترل مخالفان در شهر حلب، به دست ارتش عربی سوریه افتاد.

در هفته‌های اخیر و همزمان با تشدید بمباران شهرها و روستاهای زیر سلطه شورشیان عمدتا اسلام‌گرا در استان ادلب در شمال غربی سوریه، مناسبات میان روسیه و ترکیه درباره این منطقه به شدت تیره شده و توافق‌های آستانه مبنی بر ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب، عملا بی‌اثر شده اند. همزمان گزارش‌های متعدد، اما غیر رسمی از ایفای نقش شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، از جمله لشگرهای فاطمیون در نبردهای اخیر منتشر می‌شود. در ماه‌های گذشته و همزمان با گسترش رایزنی‌های روسیه با ترکیه در شمال سوریه، گروهی از ناظران درباره کاهش نقش ایران در این کشور جنگ زده گمانه‌زنی می‌کردند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده آمریکا: ثروت خانواده اسد احتمالا یک تا دو میلیارد دلار است

مهرزاد بروجردی در گفتگو با یورونیوز: کشوری که قدرت هوایی دارد، حرف آخر را در سوریه می‌زند

اردوغان به آلمان و فرانسه: اقدامات مشخص برای جلوگیری از فاجعه در ادلب انجام دهید