پلیس افغانستان: ۹ بی‌خانمان معتاد به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شدند

پلیس افغانستان: ۹ بی‌خانمان معتاد به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شدند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس افغانستان اعلام کرد که افراد مسلح، شب گذشته ۹ بی‌خانمان معتاد را به ضرب گلوله در کابل به قتل رساندند.

آگهی

پلیس افغانستان اعلام کرد که افراد مسلح، شب گذشته ۹ بی‌خانمان معتاد را به ضرب گلوله در کابل به قتل رساندند.

پلیس تاکید کرد که در این موضوع در حال تحقیق است اما همچنان انگیزه حمله شنبه شب از سوی افراد مسلح ناشناس مشخص نیست. ساعت قتل این افراد حدود هشت شب ذکر شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این افراد در فضای باز خوابیده بودند و معاینه پزشکی قانونی نشان می‌دهد که همه افراد کشته شده مواد مخدر مصرف کرده بودند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل به خبرگزاری رویترز گفت: «این تیراندازی‌ در دامنه کوه قورغ در حوزه ششم شهر کابل انجام گرفته است.»

وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید که حدود ۲.۵ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در افغانستان وجود دارد و گفته می‌شود که این افراد اغلب به هروئین که از خشخاش تولید می‌شود، معتاد هستند.

آسوشیتدپرس
برخی از افراد معتاد به هروئین در کابل که در حال مصرف مواد مخدر هستندآسوشیتدپرس

طبق آماری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است حدود ۲۰ هزار مصرف کننده مواد مخدر در افغانستان بی‌خانمان هستند و نیمی از این افراد در کابل حضور دارند.

دکتر شکور حیدری، معاون وزارت بهداشت افغانستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که این موضوع یک بحران اجتماعی است و این وزارتخانه در سال تنها می‌تواند ۴۰ هزار نفر را معالجه کند اما تعداد افراد نیازمند کمک، بیشتر است.

وزارت بهداشت افغانستان اخیرا اعلام کرده که زمستان سرد امسال باعث شده است در دو ماه اخیر، دست‌کم ۵۰ بی‌خانمان معتاد، جان خود را از دست بدهند.

افغانستان با وجود کمک ۸.۹ میلیارد دلاری آمریکا که از سال ۲۰۰۲ برای متوقف کردن تولید و قاچاق مواد مخدر اختصاص یافته است، همچنان بزرگترین تولیدکننده تریاک در جهان است.

وزات کشور افغانستان، ۱۰ روز پیش از بازداشت شش تن از نیروها پلیس مبارزه با مواد مخدر کابل به‌دلیل رهبری یک باند توزیع در کابل خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برادر ۷ ساله کودک آزار دیده اهل سیرجان «معتاد» است

لیلا، زن رستوران‌دار کابلی که معتادان را به زندگی بر می‌گرداند

نوزادن معتاد: تولد همراه با مرگ و بیماری