ایران: صدای مهیب در زاهدان احتمالا مربوط به سقوط قطعات ماهواره ظفر است

ایران: صدای مهیب در زاهدان احتمالا مربوط به سقوط قطعات ماهواره ظفر است
Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«در بررسی‌های اولیه احتمال داده می‌شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد.»

آگهی

مردم برخی روستاهای اطراف زاهدان در شامگاه یکشنبه صداهای مهیبی شنیده‌اند و یک مقام محلی می‌گوید که این صدا احتمالا مربوط به برخورد قطعات متلاشی شده ماهواره ظفر است.

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در پی شنیده شدن این صداها به خبرگزاری ایرنا گفت: «منشاء این اتفاق خارج از استان است و در حال بررسی دقیق جزئیات هستیم.»

وی افزود: «در بررسی‌های اولیه احتمال داده می‌شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد. این قطعات در منطقه فاقد سکنه حومه شهرستان زاهدان سقوط کرده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.»

به نوشته ایرنا دست کم ۸ صدای مهیب و مکرر شنیده شده در منطقه سرجنگل و چاه احمد زاهدان که سبب روشن شدن آسمان گردید، برخی از مردم منطقه را دچار نگرانی کرده بود.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

ماهواره‌بر سیمرغ ایران که روز یکشنبه ۲۰ بهمن به سوی فضا پرتاب شد، به سرعت مورد نیاز برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین نرسید و طرح ایران برای در مدار قرار دادن ظفر شکست خورد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران شامگاه یکشنبه با اعلام این که ماهواره ظفر موفق به استقرار در مدار نشد، اعلام کرد: «ماهواره ظفر نیز شبیه ماهواره پیام پس از آنکه از ماهواره‌بر جدا شد موفق به استقرار در مدار نشد.»

پیش از این برخی رسانه‌های ایران از سقوط برخی قطعات ماهوار‌بر سیمرغ در اقیانوس هند خبر داده بودند.

ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده بود از پایگاه فضایی امام خمینی در سمنان پرتاب شد و قرار بود در صورت موفقیت به مدت دو سال و نیم در مدار زمین باقی بماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناسا نسبت به سقوط بقایای ماهواره ۳۰۰ کیلوگرمی روی کره زمین هشدار داد

فعالان حقوق بشری بلوچ: دست‌کم ۸۰ نفر از جمله دو کودک در ناآرامی‌های زاهدان کشته شدند

شنیده شدن صدای مهیب در شمال تهران