حمله موشکی اسرائيل به دمشق و فعال شدن پدافندهوایی سوریه در پایتخت

تصویری از فعالیت پدافند ضد هوایی سوریه در دمشق در سال ۲۰۱۴
تصویری از فعالیت پدافند ضد هوایی سوریه در دمشق در سال ۲۰۱۴ Copyright APHassan Ammar
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش سوریه اعلام کرد توانسته است «اکثر موشکهای دشمن را پیش از برخورد به اهدافشان هدف قرار دهد.»

آگهی

خبرگزاری رسمی سوریه سانا و سازمان حقوق بشر سوریه همزمان از حمله موشکی اسرائيل به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر دمشق خبر دادند.

آمار قربانیان و خسارات این حمله‌ ضد و نقیض است؛ بنابر گزارش سازمان حقوق بشر سوریه ۱۲ شبه‌نظامی وابسته به ایران در این حملهٔ موشکی کشته شدند. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از همین منبع نوشت که تعدادی از شبه‌نظامیان کشته شده‌ سوری و تعدادی دیگر غیرسوری بوده‌اند.

اما سانا، خبرگزاری رسمی دولت سوریه می‌گوید که در این حملات «فقط ۸ سرباز زخمی شده‌ و برخی خسارت‌های مادی» به بار آمده است.

سانا نوشت پنج‌شنبه ۶ فوریه پدافند هوایی سوریه، در ساعت بین ۱ و ۲ بامداد با دو موج حملهٔ هوایی اسرائیل روبرو شده است که برخی پایگاه‌های نظامی را در اطراف دمشق و درعا و قنطیره هدف قرار داده‌اند.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۲ بامداد پنج‌شنبه و همزمان با حملهٔ هوایی اسرائیل، شماری از نظامیان ترکیه به همراه تجهیزات و خودروهای زرهی خود وارد خاک این کشور شده‌اند.

فعال شدن پدافند هوایی سوریه پیرامون دمشق

دولت سوریه اعلام کرد ارتش این کشور پدافندهوایی خود را از چهارشنبه شب علیه «حملهٔ اسرائيل» فعال کرده است.

به گزارش سانا دفاع ضدهوایی این کشور در غرب دمشق، شامگاه چهارشنبه توانست «اکثر موشک‌های دشمن را پیش از برخورد به اهدافشان هدف قرار دهد.» شبکه سانا همچنین اعلام کرد مناطقی که به آنها حمله شده عبارتند از الکسوه، مرج السلطان و پل بغداد.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرده است دست‌کم سه نقطه از مواضع نیروهای دولتی و ایرانی در نزدیکی دمشق هدف موشک‌های اسرائيلی قرار گرفته‌اند.

مقامات دمشق، دولت‌های آنکارا و تل‌آویو را به تلاش برای توقف عملیات نابودی «تروریست‌ها» در خاک سوریه متهم می‌کنند. 

سخنگوی ارتش اسرائيل در پاسخ به خبرنگاران، از اظهار نظر دربارهٔ این حملات خودداری کرد. اسرائیل همزمان با آغاز جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون بارها علیه به مواضع دمشق و پشتیبانان آن یعنی ایران و حزب‌الله لبنان حمله کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از درگیری‌های شمال غرب سوریه گریختند

نتانیاهو: حمله اسرائیل کار درستی بود؛ ایران از خط قرمز رد شده است

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق