پلیس ایران: تتلو به درخواست مقام‌های جمهوری اسلامی در ترکیه بازداشت شد

پلیس ایران: تتلو به درخواست مقام‌های جمهوری اسلامی در ترکیه بازداشت شد
Copyright .
Copyright .
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تا عصر سه‌شنبه رسانه‌های ترکیه هیچ خبری در مورد بازداشت امیر تتلو منتشر نکردند. پلیس ایران گفته است که درخواست بازداشت امیر تتلو «به دلیل ترغیب شهروندان خصوصا جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها و نیز اشاعه فساد» بوده است.

آگهی

امیر تتلو، خواننده پرطرفدار ایرانی مقیم ترکیه در حالی که پس از دریافت ویزای بریتانیا قصد عزیمت به این کشور را داشت در استانبول بازداشت شد.

امیرحسین مقصودلو با نام هنری تتلو روز سه‌شنبه ۸ بهمن خودش این خبر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. ظاهرا او در اداره مهاجرت ترکیه به دست پلیس دستگیر شده است.

ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت امیر تتلو در ترکیه، هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ایران اعلام کرد که این خواننده در پی درخواست مراجع قضایی جمهوری اسلامی از اینترپل دستگیر شده است. با این حال، نام امیرحسین مقصودلو در سیاهه افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل دیده نمی‌شود.

تا عصر سه‌شنبه رسانه‌های ترکیه هیچ خبری در مورد بازداشت امیر تتلو منتشر نکردند. پلیس ایران گفته است که درخواست بازداشت امیر تتلو «به دلیل ترغیب شهروندان خصوصا جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها و نیز اشاعه فساد» بوده است.او همواره چهره‌ای جنجالی و حاشیه‌ساز بوده و بارها در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز اظهار نظر کرده است.

تتلو از چهره‌های مطرح و بسیار پرطرفدار در فضای مجازی است و اظهار نظر مقام‌های رسمی در مورد بازداشت او به نگرانی‌ها در مورد بازگرداندن احتمالی او به ایران دامن زده است.

View this post on Instagram

سلام فکر کن امروز از خواب پاشی فکر کنی که از فردا دیگه راحت میشی بعد از پانزده سال عذاب میری یه کشور اروپایی..اما به جاش بهت دست بند بزنن و بخوان برت گردونن به همون کشوری که جونت همیشه توش در خطر بوده... همونطور که میدونید امیر تتلو مدت هاست توی ترکیه زندگی میکنه به جرم خوانندگی و چون تو کشور ما خوانندگی جرم محسوب میشه امیر از ایران خارج شد بعد از مدت ها امیر قصد مهاجرت به انگلستان رو داشت و ویزاش اومده..اما امروز از طرف دولت ترکیه دستگیر شده و میخوان تحویل پلیس ایران بدنش چون از ایران درخواست دادن که امیر رو برگردونن..لازم به توضیح نیست همتون میدونید وقتی که ایران بود چه بلاهایی سرش نیوردن و حالا ام که از ایران خارج شده بهش اجازه ی زندگی نمیخوان بدن کاری ندارم امیر رو دوست دارید یا نه یا هرچیز دیگه ای اما الان جون امیر در خطره.. امیر رو اگه تحویل به پلیس ایران تحویل بدن دیگه معلوم نیست چی پیش میاد لطفا اگه ترکیه هستید و دستتون بازه کمک کنید این کار خلاف حقوق بشر هستش امیر هیچ جرمی مرتکب نشده واقعا بهتر از این الان نمیتونم بنویسم فقط این موضوع رو پخش کنید و اگه کاری از دستتون بر میاد انجام بدید این همه مجرم تو دنیا وجود داره آخه به چه جرمی این همه بلاااااا😔😔 تو اگه رسانه دستت هست و مثل همیشه که هیچوقت از موزیک ویدیو هاش حمایت نکردی امروز ازش حمایت نکنی نامردی، این پست رو به دسته اون رسانه ها برسونید لطفا

A post shared by Ronak 🌞 (@ronak.diary) on

حضور تتلو در کنار ابراهیم رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز بسیار خبرساز شد. ابراهیم رئیسی، رئیس کنونی قوه قضاییه ایران در آن زمان نامزد انتخابات و رقیب اصلی حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی محسوب می‌شد. همراهی تتلو با او در حالی که ظاهرش با آن خالکوبی‌ها و سوراخ‌کاری‌ها با ارزش‌های دینی مورد ادعای اصولگرایانی چون رئیسی همخوانی نداشت، در آن زمان بسیار خبرساز شد.

برخی نوشته‌های تتلو در فضای مجازی درباره موضوعات گوناگون از جمله حجاب زنان و قربانی کردن حیوانات در محرم و نیز درباره مقام‌های جمهوری اسلامی در زمان حضورش در ایران بسیار بحث‌برانگیز بوده و به بازداشت او انجامیده است.

تتلو در اینستاگرام میلیون‌ها نفر دنبال‌کننده دارد.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک روز پس از احضار به دادسرا تتلو برای دریافت گذرنامه به سرکنسولگری ایران رفت

اینستاگرام صفحه امیر تتلو را مسدود کرد

از روحانی تا تتلو؛ واکنش‌ها به ماجرای قتل آتنا یک روز پس از خاکسپاری