تعقیب و گریز بانک مرکزی و نرخ دلار آزاد؛ یورو ۱۵ هزار تومان

تعقیب و گریز بانک مرکزی و نرخ دلار آزاد؛  یورو ۱۵ هزار تومان
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ عرضه ارز در سامانه رسمی بانک مرکزی ایران به بالاترین سطح در ۴۷ روز گذشته رسید.

آگهی

نرخ عرضه ارز در سامانه رسمی بانک مرکزی ایران به بالاترین سطح در ۴۷ روز گذشته رسید.

بانک مرکزی ایران که روز شنبه با افزایش ۳۵۰ تومانی بهای عرضه دلار سعی کرد ضمن کاهش شکاف قیمتی موجود میان بازار آزاد و رسمی، نرخ دلار آزاد را نیز با افزایش عرضه در قیمت بالای دو بازار کاهش دهد، طی مبادلات روز یکشنبه نیز ناگزیر شد قیمت فروش دلار را در شبکه رسمی صرافی‌های بانکی ۵۰ تومان دیگر افزایش دهد و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان برساند، با این وجود بهای دلار در بازار آزاد تهران همچنان به صعود خود ادامه داد و از مرز ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد.

قیمت رسمی و آزاد هر یورو نیز در طی خرید و فروش‌های روز یکشنبه به ترتیب ۱۴ هزار و ۹۰۰ و ۱۵ هزار و ۱۵ تومان بود.

پیشتر و در جریان معاملات روز ۱۹ آذر ماه گذشته، بانک مرکزی ایران با افزایش نرخ رسمی دلار تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ و افزایش عرضه در این نرخ، بهای ۱۴ هزار و ۲۲۰ تومانی بازار آزاد را وادار به عقب‌نشینی کرد. اجرای این سیاست در دو روز گذشته شکاف قیمتی میان بازار آزاد و رسمی را حدود ۴۰۰ تومان کاهش داده ولی هنوز موجب توقف صعود نرخ‌ها در بازار آزاد نشده است.

فعالان بازار ارز، رشد سالانه تقاضای ارز در دو ماه پایانی سال، افزایش کسری بودجه دولت و نگرانی از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) را از دلایل عمده اقتصادی افزایش نرخ ارز می‌دانند.

با وجود تعطیلی پایان هفته بازار جهانی طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در داد و ستدهای روز یکشنبه بازار تهران تا ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بالا رفت. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۵۰۵ هزار تومان فراتر رفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه پیشروی دلار؛ بانک مرکزی ایران: نرخ ارز اولویت اصلی ما نیست

دلار در آستانه راه‌اندازی بازار باز و متشکل ارز گران شد

کاهش ۵۵۰ تومانی نرخ دلار؛ نطق ترامپ ریال ایران را تقویت کرد