شیوع ویروس کرونا؛ چین طی ۱۰ روز یک بیمارستان هزار تختخوابی می‌سازد

شیوع ویروس کرونا؛ چین طی ۱۰ روز یک بیمارستان هزار تختخوابی می‌سازد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات چین اعلام کرده‌اند که ظرف دو هفته نیز دومین بیمارستان مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا را خواهند ساخت. ساخت این دو بیمارستان گویای نگرانی مقامات چینی از گسترش ابتلا به این ویروس است.

آگهی

در پی گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که یک بیمارستان را ظرف ۱۰ روز و یک بیمارستان دیگر را ظرف دو هفته آینده در شهر «ووهان»، مرکز شیوع این ویروس خواهند ساخت.

خبر ساخت نخستین بیمارستان در شهر ووهان چین که یک بیمارستان یکهزار تختخوابی است به همراه ویدئوهایی که از فعالیت بیل‌های مکانیکی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع حکایت دارد، روز جمعه منتشر شد. ابتدا گفته شد که این بیمارستان ظرف شش روز ساخته می شود و سپس روزنامه های چینی نوشتند که این بیمارستان طی ۱۰ روز ساخته خواهد شد و در روز سوم فوریه (۱۴ بهمن) افتتاح می شود.

بیمارستان دوم نیز که در شهر «ووهان» ساخته می شود بیمارستانی ۱۳۰۰ تختخوابی خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هر دوی این بیمارستان‌ها با هدف بستری کردن مبتلایان به ویروس کرونا ساخته می شود و ساخت آنها گویای نگرانی مقامات چینی از گسترش ابتلا به این ویروس است.

رئیس جمهوری چین: وضعیت خطرناک است

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز شنبه ضمن «خطرناک» خواندن وضعیت هشدار داد که سرعت شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. وی با این حال ابراز اطمینان کرد که چین در نهایت بر این ویروس غلبه خواهد کرد.

از سوی دیگر چین در تازه‌ترین تمهدیداتی که برای کنترل گسترش این ویروس به اجرا گذاشته است دستور ممنوعیت استفاده از خودرو را در شهرهایی که در قرنطینه هستند صادر کرد.

این ممنوعیت در شهر ووهان و ۱۶ شهر دیگر برای خودروهای عمومی و شخصی به اجرا گذاشته شده است تا مانع شیوع این ویروس شود.

از سوی دیگر هنگ‌کنگ در ارتباط با شیوع ویروس کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرده و اعلام کرده است که مدارس ابتدایی و راهنمایی برای دو هفته پس از تعطیلات سال نو چینی همچنان بسته خواهند ماند. با این اقدام مدارس ابتدایی و راهنمایی هنگ‌کنگ تا روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) تعطیل خواهند بود.

هنگ‌کنگ اعلام کرده است که پنج مورد ابتلا به این ویروس را در این شهر شناسایی کرده است.

مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه باز می گردند خواسته‌اند که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان؛ شمار قربانیان از ۱۰۰ نفر گذشت

ویروس کشندهٔ ووهان چین احتمالا از مارها می‌آید

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟