آنکارا از مسکو خواست حملات هوایی در شمال غرب سوریه را «فورا» متوقف کند

حملات هوایی به مناطقی در استان حلب سوریه
حملات هوایی به مناطقی در استان حلب سوریه Copyright AR
Copyright AR
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن درخواست از مسکو برای متوقف کردن این حملات، مسکو را به دلیل همراهی با دولت بشار اسد در طول جنگ داخلی این کشور مسئول توقف خشونت‌ها دانسته است.

آگهی

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خوستار توقف فوری حملات نظامی و بمباران‌ مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال غرب سوریه شد. آنکارا در همین راستا از روسیه خواسته است که به همکاری با دولت سوریه در حملات هوایی به مناطق موسوم به «کاهش تنش» در استان ادلب پایان دهد و دمشق را نیز وادار به متوقف کردن این حملات کند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که حملات هوایی روز سه شنبه به مناطق تحت کنترل شورشیان در استان ادلب بیش از دوازده کشته برجای گذاشت. دست کم هفده تن از جمله کلیه اعضای یک خانواده کشته شدند.کشور تحت فشار قرار دهد.

این حملات که گفته می‌شود توسط جنگنده‌های روسی انجام شده به ادعای یک سازمان غیر دولتی سوری‌، در غرب استان حلب به کشته شدن کلیه اعضای یک خانواده منجر شد.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه حملات روز دوشنبه نیروهای روسیه در استان حلب نیز دست‌کم هفت کشته در میان غیرنظامیان برجای گذاشته بود که پنج نفر از قربانیان را کودکان تشکیل می‌دادند.

وزیر خارجه ترکیه ضمن درخواست از مسکو برای متوقف کردن این حملات، روسیه را به دلیل همراهی با دولت بشار اسد در طول جنگ داخلی سوریه مسئول توقف خشونت‌ها دانسته و خواستار پایان یافتن بمباران و کاهش تنش در شمال غرب این کشور شده که بخشی از نیروهای تحت حمایت آنکارا نیز در آنجا حضور دارند.

دولت سوریه با همراهی متحد اصلی خود روسیه برغم توافق‌های صورت گرفته برای کاستن از میزان تنش در مناطق شمال غربی سوریه که از آن به عنوان آخرین پایگاه مخالفان دمشق نام برده می‌شود مدتی است که بر شدت حملات خود به این مناطق افزوده است.

درگیری و خشونت‌های دامنه دار در این مناطق جدا از برجای گذاشتن ده‌ها کشته طی ماه‌های گذشته دست کم ۳۰۰ هزار نفر را نیز از خانه و کاشانه خود آواره کرده است. این حملات در حالی انجام می‌شود که پس از رعایت نشدن توافق سوچی، توافق دیگری ابتدای ماه جاری به ابتکار روسیه و ترکیه برای متوقف شدن خشونت‌ها در شمال غرب سوریه حاصل شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر نخست وزیر سوریه به تهران: ایران از دمشق برای فشار بر آمریکا استفاده می‌کند؟

سازمان ملل: درگیری‌های اخیر در ادلب سوریه ۲۳۵ هزار نفر را آواره کرد

ارتش سوریه پست دیده‌بانی نظامیان ترکیه را در ادلب محاصره کرد