حمله ترامپ به استیضاح‌کنندگان: آزار می‌دهند و شیادی می‌کنند

حمله ترامپ به استیضاح‌کنندگان: آزار می‌دهند و شیادی می‌کنند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پلوسی نمی‌خواهد نتیجه استیضاحی را که با دسیسه درست شده و پیش از همه سیاستمداران فاسدی مانند شیف شیاد به آن رأی دادند (به سنا) تحویل دهد.»

آگهی

رئیس جمهوری آمریکا با حمله به اعضای مجلس نمایندگان و به ویژه نانسی پلوسی، رئیس این مجلس، استیضاح خود به دست رقیبان سیاسی را «آزار» و «شیادی» خواند.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی) در توییتر نوشت: «پلوسی نمی‌خواهد نتیجه استیضاحی را که با دسیسه درست شده و پیش از همه سیاستمداران فاسدی مانند شیف شیاد به آن رأی دادند (به سنا) تحویل دهد. چون بعد از این همه سال تحقیقات و آزار دادن، نتوانستند هیچ جرمی را پیدا کنند و فقط مسخره‌بازی و کلاهبرداری کردند.»

او پس از این در یک پست توییتری دیگر با حروف درشت نوشت: «آزار ریاست‌جمهوری».

مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ میلادی به لایحه استیضاح دونالد ترامپ رأی مثبت داد. برابر قانون آمریکا این پرونده استیضاح هم‌اکنون باید به برای رأی‌گیری نهایی به مجلس سنا فرستاده شود، اما هنوز فرستاده نشده است.

ترامپ: پلوسی دیوانه‌ است

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری با «دیوانه‌» خواندن نانسی پلوسی برای پیشنهاد قطعنامه ضد جنگ نوشت: «امیدوارم همه جمهوریخواهان مجلس نمایندگان علیه قطعنامه ضد جنگ نانسی پلوسی دیوانه رأی بدهند. "سرعت و عجله" او برای آن استیضاح نابکارانه هم یادتان باشد. پرونده استیضاح را اصلا به سنا نفرستاده. این هم یک تخلف دیگر دموکرات‌ها. آزار ریاست‌جمهوری!»

در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، اعضا دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهوری در انجام حمله نظامی پیشنهاد دادند. این طرح قرار است امروز پنج‌شنبه به رأی گذاشته شود.

واکنش پلوسی

ساعتی پس از انتشار توییت دونالد ترامپ، نانسی پلوسی به آن واکنش نشان داد و گفت خودش می‌داند «دقیقا چه زمانی» باید مدارک استیضاح ترامپ را به سنا بفرستد.

خانم پلوسی با اعلام این که بر خلاف «نگرانی» برخی نمایندگان دموکرات در مورد تأخیر در تحویل پرونده استیضاح با رئیس گروه اکثریت سنا، بن‌بستی وجود ندارد، گفت: «قبلا هم گفته‌ام، ما خودمان تشخیص خواهیم داد از چه طریقی عمل کنیم که بهتر باشد و تصمیم می‌گیریم که پرونده برای چه کسی بفرستیم. من در برابر نمایندگان و به ویژه اعضا کمیته ویژه (استیضاح) متعهد هستم که کار آنها را بر اساس عدالت به انجام برسانم.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد این که آیا نگران از دست دادن حمایت دموکرات‌ها در پیش بردن طرح استیضاح نیست، گفت: «نه، می‌دانم دقیقا چه موقعی باید اقدام کنم.»

ولی با این حال گفت که زمان آن را هم اکنون اعلام نمی‌کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی پرونده دو ماده‌ای استیضاح دونالد ترامپ با تحویل به سنا به‌طور رسمی کلید خورد

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت