حکومت ایران سالانه چقدر برای امنیت یا سرکوب هر فرد هزینه می‌کند؟

حکومت ایران سالانه چقدر برای امنیت یا سرکوب هر فرد هزینه می‌کند؟
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

متوسط هزینه تامین امنیت یا سرکوب هر ایرانی با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به حدود ۲ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ خواهد رسید.

آگهی

مطابق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ خورشیدی دولت ایران، سرانه تامین امنیت یا سرکوب هر فرد ایرانی بر پایه بودجه دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری در زمینه مسایل دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی روز بالغ بر ۲ میلیون تومان می‌شود.

بودجه پیشنهادی دولت ایران در سال آینده خورشیدی برای دستگاه‌های سیاستگذار در حوزه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی به ۱۰۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان رسیده که ۳۸ درصد بیش از عملکرد سال ۱۳۹۷ است. در میان این دستگاه‌ها بودجه وزارت اطلاعات با ۷۲.۴ درصد بیشترین رشد را شاهد بوده و از نظر رقم بودجه نیز ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح بالاترین سهم بودجه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران، سرانه بودجه پیشنهادی دولت برای دستگاه‌های سیاست‌گذار در زمینه مسایل دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی به بیش از یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ خواهد رسید. این رقم در سال ۱۳۹۷ و بر پایه جمعیت آن سال، ۳۴ درصد کمتر و ۹۵۴ هزار تومان بوده است.

دولت ایران همچنین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ خورشیدی، ۵۶ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان نیز برای تامین هزینه‌های عملیات اجرایی دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی در نظر گرفته که به منزله سرانه ۶۷۶ هزار تومانی هر فرد ایرانی است.

در این میان سپاه و بسیج نه تنها بالاترین بودجه اجرایی در حوزه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را در اختیار خواهند داشت بلکه شاهد بیشترین رشد بودجه طی دو سال گذشته بوده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بودجه سال ۱۳۹۹؛ آیا بنیادهای رهبری همچنان از پرداخت مالیات معافند؟

۱۰ گزینه‌ ایران برای انتقام از اسرائیل؛ حمله‌ای مستقیم و موشکی یا نیابتی؟

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد