پارلمان اتحادیه اروپا کودک‌آزاری در افغانستان را محکوم کرد

پارلمان اتحادیه اروپا کودک‌آزاری در افغانستان را محکوم کرد
Copyright Euronews Archive
Copyright Euronews Archive
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان اروپا روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر با تصویب طرحی ضمن محکومیت کودک‌آزاری در افغانستان، از دولت این کشور خواست مانع از سوء‌استفاده جنسی از کودکان شود.

آگهی

پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر/۲۸ آذر با تصویب طرحی ضمن محکومیت کودک‌آزاری در افغانستان، از دولت این کشور خواست مانع از سوء‌استفاده جنسی از کودکان شود. در این طرح رواج آزار جنسی هزاران پسر کوچک در چندین ولایت افغانستان محکوم شده است.

در افغانستان به کودک پسر «بچه» گفته می شود و استفاده جنسی و روانی از پسران خردسال عموما ۱۰ تا ۱۸ ساله توسط مردان بچه‌بازی نام دارد. چندی پیش، سیما سمر، رئیس کمیته مستقل حقوق بشر افغانستان، نسبت به افزایش «بی سابقه» این عمل در این کشور طی سالهای اخیر هشدار داده بود.

در طرح تصویبی پارلمان اروپا آمده است کودکان افغان اغلب از خانواده‌های فقیر ساکن حاشیه روستاها خریده یا ربوده می‌شوند و پس از فروش در اختیار مردان قرار می‌گیرند. نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه شماری از سیاستمداران و افسران ارتش در پروسه کودک‌آزاری در افغانستان نقش دارند، از دولت افغانستان و مقامات محلی خواسته است کارزاری سراسری را برای ممنوعیت بچه‌بازی به مرحله اجرا بگذارد.

پیشتر اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرده بود موارد متعددی از سوء استفاده جنسی از کودکان در بین پلیس افغانستان دیده شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز در گزارشی مجزا که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد به مواردی از پرداخت پول توسط نیروهای پلیس به کودکان برای سوء استفاده اشاره شده است.

در دوران زمامداری طالبان بین سالهای ۱۹۹۴تا ۲۰۰۱ در افغانستان با بچه‌بازی به شدت برخورد می شد و در مواردی عامل و قربانی هردو اعدام می‌شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجاوز به دختربچه افغان؛ سفیر افغانستان در ایران مأمور پیگیری شد

هشدار درباره سوء استفاده پلیس افغانستان از پسران

ناتو اتهام نادیده گرفتن سوء استفاده جنسی از کودکان توسط نیروهایش را تکذیب کرد