تجاوز به دختربچه افغان؛ سفیر افغانستان در ایران مأمور پیگیری شد

نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در ایران
نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در ایران Copyright ایسنا
Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آقای ربانی براى پيگيرى موضوع تجاوز بالاى بهاره پنج ساله، مهاجر و شهروند افغانستان، هدايات [توصیه‌های] لازم را به آقاى نور داد تا مسئله به گونه جدى بررسى شده و عوامل آن دستگير گردند.»

آگهی

در پی انتشار خبر تجاوز سه مرد به یک دختربچه افغان در خمینی‌شهر اصفهان، وزیر امور خارجه افغانستان سفیر این کشور در ایران را مأمور پیگیری این رویداد ناگوار کرد.

صلاح‌الدین ربانی روز یکشنبه ۱۳ خرداد / جوزا ۹۷ در یک گفتگوی تلفنی با نصیر احمد نور سفیر افغانستان در تهران پی‌جوی حال بهاره، دختر ۵ ساله افغان شد که هفته گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و بر اثر این شوک از هوش رفته بود.

در صفحه فیس‌بوک وزیر خارجه افغانستان آمده است: «آقای ربانی براى پيگيرى موضوع تجاوز بالاى بهاره پنج ساله، مهاجر و شهروند افغانستان، هدايات [توصیه‌های] لازم را به آقاى نور داد تا مسئله به گونه جدى بررسى شده و عوامل آن دستگير گردند.»

سفير افغانستان نيز در مورد تسلیم یادداشت دیپلماتیک سفارت افغانستان به وزارت خارجه ایران در این زمینه اعلام کرد: «با خانواده قربانى در تماس هستيم و همچنین يادداشتی را پيرامون پيگيرى اين واقعه تكان دهنده، به وزارت امور خارجۀ جمهورى اسلامى ايران سپرده‌ايم.»

بیشتر بخوانید:

تجاوز به دختر خردسال افغان در خمینی شهر

مقام‌های ایران روز شنبه ۱۲ خرداد تأئید کرده‌اند این حادثه هفته پیش در خمینی شهر و زمانی روی داده که دخترک افغان در حال بازی در مقابل خانه بوده است. در آن هنگام این دختر خردسال توسط سه مرد ربوده شده و مورد تجاوز قرار می‌گیرد و چند ساعت بعد تن نیمه‌جان او در خرابه‌ای پیدا می‌شود.

عاملان این تجاوز هنوز شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

پیش از این مسعود فریادی، مسئول امور حوادث و زندانیان سفارت افغانستان در تهران در گفتگو با صدای افغان تاکید کرده بود که سفارت این موضوع را از طریق مراجع قضایی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیگیری می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اتحادیه اروپا کودک‌آزاری در افغانستان را محکوم کرد

هند برای تجاوز جنسی به کودکان، مجازات اعدام تعیین کرد

پاکستان: حکم اعدام برای عامل تجاوز و قتل دختر ۶ ساله