نیروهای وفادار به خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه را توقیف کردند

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه را توقیف کردند
Copyright ASSOCIATED PRESS
Copyright ASSOCIATED PRESS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ارتش ملی لیبی» در حالی از توقیف این کشتی خبر داده که تنش ها در دریای مدیترانه بر سر توافق ترکیه با دولت لیبی در مورد حریم دریایی در دریای مدیترانه افزایش یافته است.

آگهی

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر، حاکم شرق لیبی اعلام کردند که یک کشتی ترکیه را به همراه کارکنان آن توقیف کرده اند.

به گفته «ارتش ملی لیبی» کشتی توقیف شده با پرچم کشور گرنادا در حال حرکت بوده و برای بازرسی به سوی بندری در شرق لیبی هدایت شده است. کارکنان کشتی توقیف شده اهل ترکیه هستند.

«ارتش ملی لیبی» که تحت کنترل خلیفه حفتر قرار دارد در حالی از توقیف این کشتی خبر داده که تنش ها در دریای مدیترانه بر سر توافق ترکیه با دولت لیبی در مورد حریم دریایی در دریای مدیترانه افزایش یافته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) سال جاری عملیات نظامی خود علیه دولت لیبی را آغاز کردند. هدف آنها تصرف طرابلس، پایتخت و سرنگونی دولت فائز سراج، نخست وزیر لیبی است.

تصمیم ماه گذشته دولت فائز سراج برای امضای توافق حریم دریایی با ترکیه انتقادهای زیادی را در سطح بین المللی برانگیخت. چند کشور حوزه دریای مدیترانه از جمله یونان، قبرس و مصر اعلام کرده اند که این توافق را به رسمیت نمی شناسند.

از سوی دیگر پارلمان ترکیه روز شنبه توافق امنیتی با دولت لیبی را تصویب کرده بود. این توافق به ترکیه اجازه می دهد که ضمن ارسال تجهیزات نظامی به لیبی به نظامیان این کشور آموزش نظامی بدهد.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان روز یکشنبه پس از سفر به شرق لیبی و دیدار با خلیفه حفتر به قاهره رفت تا با مقامات مصر درباره توافق حریم دریایی ترکیه و لیبی گفتگو کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژنرال آمریکایی: روسیه پهپاد ما را در لیبی سرنگون کرد

سازمان ملل:‌ اردن، امارات و ترکیه تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده‌اند

دولت لیبی جنگنده «اف-۱۶» امارات را مسئول حمله به اردوگاه پناهجویان دانست