نماینده دموکراتی که به استیضاح ترامپ رای منفی داده بود، به جمهوری‌خواهان پیوست

نماینده دمکرات که به استیضاح ترامپ رای منفی داده بود به جمهوری‌خواهان پیوست
نماینده دمکرات که به استیضاح ترامپ رای منفی داده بود به جمهوری‌خواهان پیوست Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده دموکرات سابق نیز که در کنار رئیس جمهوری آمریکا نشسته بود به رئیس کاخ سفید اطمینان داد که می‌تواند از این پس روی حمایت بی دریغ وی حساب کند.

آگهی

یک نماینده دموکرات که در نشست ویژه چهارشنبه شب مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ رای منفی داده بود، به صفوف جمهوری خواهان پیوست.

جف وان درو، نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی پس از رای مخالف به استیضاح رئيس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در کاخ سفید در کنار دونالد ترامپ از پیوستن خود به حزب جمهوری‌خواه خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا که این نماینده را در دفتر کار خود ملاقات می‌کرد نیز لبخند زنان اعلام کرد که «جف به حزب جمهوری خواه پیوسته و این خبر بزرگی‌ است. ما از اینکه جف را در کنار خود خواهیم داشت بسیار خوشحالیم».

نماینده دموکرات سابق نیز که در کنار رئیس جمهوری آمریکا نشسته بود به رئیس کاخ سفید اطمینان داد که می‌تواند از این پس روی حمایت بی دریغ وی حساب باز کند.

دونالد ترامپ نیز ضمن فشردن دستان جف وان درو در پاسخ به او گفت: «برای من هم همین‌گونه است و من نیز از او حمایت می‌کنم.»

جف وان درو ۶۶ ساله سال ۲۰۱۸ به نمایندگی از منطقه ای وارد کنگره آمریکا شد که از سال ۱۹۹۵ تاکنون همواره یک فرد جمهوری خواه را روانه مجلس نمایندگان می‌کرد. وی با اشاره به تغییر رویکرد سیاسی خود و پیوستن به صفوف جمهوری خواهان تصریح کرد: «خیلی ساده است. فکر می‌کنم که اینجا خیلی با عقاید من سازگارتر است.»

این نماینده کنگره همچنین از رونالد ریگان به عنوان یکی از قهرمانان خود یاد کرد که اوایل دهه شصت میلادی ابتدا در میان دموکرات ها ثبت نام کرده و سپس به جمهوری خواهان پیوسته بود. ریگان سال‌ها بعد در سال ۱۹۸۱ به عنوان رئیس جمهوری به کاخ سفید راه پیدا کرد.

دونالد ترامپ چهارشنبه شب به عنوان سومین رئیس جمهوری آمریکا لقب گرفت که طرح استیضاحش در کنگره به تصویب رسیده است. مجلس نمایندگان آمریکا که اغلب اعضای آنرا دموکرات‌ها تشکیل می دهند چهارشنبه شب در نشستی ویژه پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با رای اکثریت اعضا دونالد ترامپ را به اتهام سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی بر سر تحقیقات کنگره استیضاح کرد.

نمایندگان مجلس سنای کنگره قرار است با بررسی طرح استیضاح دونالد ترامپ در باره ماندن و یا عزل وی تصمیم گیری کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دو مادۀ طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد

جدال نیمه شب بر سر استیضاح ترامپ؛ رای گیری به تاخیر افتاد

مجلس نمایندگان آمریکا ۲ ماده طرح استیضاح ترامپ را اعلام کرد