انهدام یک شبکه تولید اسکناس های تقلبی در اروپا

انهدام یک شبکه تولید اسکناس های تقلبی در اروپا
Copyright Copyright 2018 The Associated Press. All rights reservedMichael Probst
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوروپل اعلام کرد نزدیک به یازده نفر در جریان انهدام شبکه چاپ اسکناس تقلبی در قاره اروپا بازداشت شده اند.

آگهی

یوروپل، سازمان پلیس اتحادیه اروپا، روز دوشنبه اعلام کرد که یازده نفر در یورش های هماهنگ در سراسر اروپا بدلیل جعل اسکناس تقلبی دستگیر شده اند.

تعداد اسکناس های ضبط شده از این گروه ۲۶ هزار فقره بوده و نزدیک به ۱.۳ میلیون یورو پول را شامل می شده است.

تحقیقات اولیه در ماه ژوئیه گذشته در پرتغال زمانی آغاز شد که در جریان بازدید از یک چاپخانه، مشخص شد این مکان اسکناس تقلبی چاپ می کند و پنج نفر بدلیل جعل اسکناس بازداشت شدند.

هفته گذشته یوروپل با انجام بیش از ۳۶ عملیات مختلف، که اغلب آنها، ۲۷ مورد، در آلمان بود، موفق به بازادشت اعضای مهم این شبکه چاپ اسکناس جعلی شد.

نیروهای پلیس در اتریش، فرانسه، یونان، ایرلند، لوکزامبورگ و اسپانیا نیز عملیات موفقی برای انهدام این شبکه اروپایی داشتند.

از اعضای این گروه به جز اسکناس تقلبی، اسلحه و موادمخدر، مواد انرژی زا و دوپینگ غیرقانونی و اسناد جعلی و ارزهای مجازی کشف و ضبط شد. یوروپل اعلام کرد یک چاپخانه تولید اسکناس های جعلی در آلمان نیز توسط پلیس مصادره شد.

پول ها اولین بار از طریق پلاتفرم اینترنتی و غیرقانونی موسوم به وال استریت در بازار عرضه شده بود. این پلاتفرم توسط دادستان های آلمانی با کمک یوروپل و پلیس فدرال آمریکا پیشتر بسته شده است. پلاتفرم وال استریت که در دارکنت فعال بود نزدیک به ۱.۱ میلیون عضو و مشتری داشته است.

این پلاتفرم اینترنتی ۵۴۰۰ فروشنده داشته و ۶۳ هزار مورد خرید و فروش از این پلاتفرم انجام گرفته است. از طریق این شبکه اینترنتی مهم ترین خرید و فروش های مواد مخدر از جمله کوکائین و هروئین و حشیش و آمفتامین ها انجام می گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چاپ پول تقلبی در دانشگاه؛ پلیس بلغارستان میلیون‌ها دلار و یوروی جعلی کشف کرد

مردی ۳۵ ساله در ارتباط با حمله لاهه در هلند بازداشت شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد