سرنوشت تلخ قربانی تجاوز گروهی که در مسیر دادگاه هند به آتش کشیده شد

سرنوشت تلخ قربانی تجاوز گروهی که در مسیر دادگاه هند به آتش کشیده شد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های هند اعلام کردند یک زن قربانی تجاوز که هنگام رفتن به جلسه دادگاه مربوط به پرونده‌اش به آتش کشیده شده بود، در بیمارستانی در شهر دهلی نو جان باخت.

آگهی

مقام‌های هند اعلام کردند یک زن قربانی تجاوز که هنگام رفتن به جلسه دادگاه مربوط به پرونده‌اش به آتش کشیده شده بود، در بیمارستانی در شهر دهلی نو جان باخت.

این زن پنجشنبه گذشته در ایالت اوتار پرادش مورد حمله گروهی از مردان قرار گرفت. دو نفر از پنج مهاجم، سال گذشته به تجاوز گروهی به این زن متهم شده بودند. این دو نفر با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند. پلیس هند، توانست هر پنج مهاجم را در ارتباط با آتش زدن این زن بازداشت کند.

دکتر شلاب کومار، رئیس واحد سوختگی بیمارستان گفت: «این زن ۲۳ ساله دچار جراحات زیادی شده بود و پنجشنبه از ایالت اوتار پرادش به بیمارستان صفدرجنگ دهلی نو منتقل شد اما شامگاه جمعه در اثر ایست قبلی درگذشت.» وی دچار ۹۰ درصد سوختگی شده بود.

خواهر مقتول که نام اون منتشر نشده است به بی بی سی گفت که خواهان اعدام متهمان این پرونده است.

یوگی ادیتانات، سروزیر ایالت گفت که به این پرونده در دادگاه به سرعت رسیدگی می‌شود و مقصرین به سخت‌ترین مجازات محکوم خواهند شد.

رویترز
تجمع بیرون خانه دختر ۲۳ ساله قربانی تجاوز در هندرویترز

ایالت اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند محسوب می‌شود و به‌خاطر سابقه بد در ارتباط با جنایت علیه زنان شناخته شده است. طبق آخرین گزارش رسمی، پلیس در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مورد تجاوز جنسی را در این ایالت ثبت کرده است که بیشترین تعداد در هند به حساب می‌آید.

از سوی دیگر آمار دولتی در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که پلیس ۳۳ هزار و ۶۵۸ مورد تجاوز در سراسر هند را ثبت کرده‌اند. اما کارشناسان معتقدند که این آمار به مراتب بالاتر است چرا که بسیاری از زنان در هند به‌دلیل ترس، موارد تجاوز را به پلیس گزارش نمی‌کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که پلیس هند صبح روز جمعه، شش دسامبر (۱۵ آذر)، چهار مرد متهم به تجاوز به یک زن دامپزشک ۲۷ ساله را در شهر حیدرآباد به ضرب گلوله کشت. این ۴ متهم ۲۰ تا ۲۸ ساله در بازداشت پلیس بودند و حدود ساعت ۶ صبح جمعه برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع جرم برده شده بودند. پلیس در بیانیه‌ای گفته است که این چهار متهم سعی کرده‌اند اسلحه‌های ماموران پلیس را بگیرند و فرار کنند که در این درگیری پلیس هر ۴ متهم را کشته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پیکر زن میدان جنگ نیست»؛ زنان هندی خانه فرد مظنون در پرونده تجاوز جنسی را به آتش کشیدند

قانون جدید مقابله با جرائم جنسی به تصویب رئیس جمهوری پاکستان رسید

آتش سوزی کارخانه‌ای در دهلی نو بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشت