منابع عراقی: با پهپاد به اقامتگاه مقتدی صدر در نجف حمله شد

مقتدی صدر،‌ روحانی و سیاستمدار عراقی
مقتدی صدر،‌ روحانی و سیاستمدار عراقی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که افراد نزدیک به این روحانی شیعی موسوم به «کلاه آبی‌ها» از سوی جریان صدر ماموریت یافته بودند تا از تظاهرات ضد دولتی شب گذشته در نجف و بغداد حمایت کنند.

آگهی

به گزارش منابع عراقی اقامتگاه مقتدی صدر، روحانی شیعی و از رهبران سیاسی این کشور روز شنبه در شهر نجف هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

صالح محمد العراقی، از منابع نزدیک به جریان صدر عراق در گفتگو با سومریه نیوز بدون ارائه جزئیات بیشتر گفته است که اقامتگاه این روحانی شیعی در منطقه «الحنانه» نجف هدف توسط یک پهپاد مسیریاب هدف حمله قرار گرفته است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که افراد نزدیک به مقتدی صدر موسوم به «کلاه آبی‌ها» از سوی جریان صدر ماموریت یافته بودند تا از تظاهرات ضد دولتی شب گذشته در نجف و بغداد حمایت کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع نزدیک به جریان صدر  و چند منبع دیگر گفته است که این سیاستمدار زیرک و پرنفوذ عراقی هنگام حمله پهپادی در ایران بوده و تنها یکی از دیوارهای بیرونی اقامتگاهش آسیب دیده است.

این در حالی است که برخی منابع نیز احتمال حضور مقتدی صدر در شهر نجف هنگام حمله یاد شده را منتفی ندانسته‌اند.

تظاهرات ضد دولتی در عراق روز جمعه نیز در شهرهای مختلف این کشور برپا شد و بنا به آخرین آمار تنها در بغداد پایتخت عراق دست کم ۱۷ نفر در جریان درگیری با نیروهای امنیتی جان باختند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهپیمایی بزرگ هواداران مقتدی صدر در بغداد

شلیک کاتیوشا به سوی پایگاه نظامیان آمریکا در شمال بغداد