گذرگاه ساختگی در مرز روسیه با فنلاند برای فریب مهاجران

گذرگاهی در مرز روسیه و فنلاند
گذرگاهی در مرز روسیه و فنلاند
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گذرگاه ساختگی در مرز روسیه با فنلاند برای فریب مهاجران

آگهی

مرد شیادی که با ایجاد گذرگاه ساختگی در مرز روسیه با فنلاند از مهاجران اخاذی می کرد، دستگیر شد. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) این مرد که نام و هویتش فاش نشده به مهاجران وعده می‌داد که آنها را وارد خاک فنلاند می‌کند.

او برای این که به مهاجران بقبولاند وارد خاک فنلاند شده‌اند، موانع و علام مرزی ساختگی درست کرده و برای طبیعی جلوه دادن کل ماجرا، مهاجران را با خودرو و پیاده در مسیرهای متفاوت همراهی می‌کرد. او حتی کنار دریاچه‌ای قایقی بادی گذاشته بوده تا نقشه‌اش غیرواقعی به نظر نرسد.

فرد یاد شده کارگران مهاجر را از این گذرگاه ساختگی عبور می‌داد و مهاجران گمان می‌کردند که وارد خاک فنلاند شده‌اند اما در واقع آنها وارد حومه شهر «ویبورگ» روسیه می‌شدند.

مرد فریبکار از هر کدام از چهار مهاجر جنوب آسیا بیش از ۱۰ هزار دلار گرفته بود. مهاجران وقتی فهمیدند سرشان کلاه رفته که توسط مرزبانان روس متوقف شدند و شنیدند که نه در فنلاند بلکه همچنان در خاک روسیه هستند.

دادگاهی در سن پترزبورگ روسیه این مهاجران را که ۲۸ نوامبر بازداشت شدند بدلیل زیر پا گذاشتن قوانین مهاجرتی جریمه و آنها را ملزم به ترک روسیه کرد.

روسیه با فنلاند، کشوری که عضو اتحادیه اروپاست، مرزی بطول ۱۳۴۰ کیلومتر دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: اینترنت ملی را با موفقیت آزمایش کردیم

بی‌خانمان‌های فنلاند بطور رایگان و بدون قید و شرط صاحب خانه می‌شوند

عفو بین‌الملل: دولت فنلاند «فعلا» اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرد