افزایش خشونت خانگی در فرانسه؛ ۱۳۱ زن از ابتدای سال کشته شدند

افزایش خشونت خانگی در فرانسه؛ ۱۳۱ زن از ابتدای سال کشته شدند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیلویا آخرین قربانی خشونت خانگی در فرانسه پیش از اینکه به قتل برسد با شکایتی خشونت‌های همسرش را به پلیس گزارش کرده بود.

آگهی

با قتل زنی در شهرستان با-رن فرانسه در ناحیه آلزاس شمار زنانی که از ابتدای سال جاری میلادی بر اثر خشونت خانگی در این کشور کشته شده‌اند به ۱۳۱ نفر رسید.

انجمن‌های دفاع از زنان مخصوصا گروه فمینیستی «همه ما» پس از آخرین قتلی که صورت گرفت اعلام کردند که در این مورد پیشگیری‌های لازم انجام نشده بود.

سیلویا آخرین قربانی خشونت خانگی در فرانسه پیش از اینکه به قتل برسد با شکایتی خشونت‌های همسرش را به پلیس گزارش کرده بود.

این قتل در شهر کوچک اوبرهوفن سور مدر رخ داد و مرد ۵۸ ساله همسر ۴۰ ساله خود را با ضربات چاقو در خانه کشت. وی هم اکنون در بازداشت است. دختر مقتول با توضیح درباره این قتل گفت که مادرش حدود ساعت یازده شب یکشنبه گذشته برای درخواست کمک با او تماس گرفته بود. او اضافه کرد که بلافاصله خود را به خانه رساند اما خیلی دیر شده بود.

بیشتر بخوانید:

از هفته گذشته تا کنون، دو زن دیگر به فهرست کشته شده‌های خشونت خانگی در فرانسه اضافه شده‌اند. علاوه بر سیلویا، یک زن ۳۴ ساله دیگر هفته پیش در حومه پاریس توسط همسرش خفه شد.

طبق آمار جدید انجمن‌های دفاع از زنان، شمار زنان کشته شده در اثر خشونت خانگی در سال ۲۰۱۹ در فرانسه به رقم ۱۳۱ نفر رسیده که این آمار ۱۰ نفر بیش از سال گذشته است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه ژوئیه گذشته با نام بردن از برخی زنان قربانی خشونت خانگی در این کشور در حساب فیس‌بوک خود نوشت: «جمهوری فرانسه نمی‌دانست چگونه از شما محافظت کند. اسامی شما برای ما آشناست. شما دوستان ما، مادران ما، خواهران ما، دختران ما هستید. خشونت‌هایی که به قیمت زندگی شما تمام می‌شود، ما را منزجر می‌کند و به طغیان می‌کشاند. جمهوری فرانسه باید از تمام کسانیکه زندگی امروزشان در خطر است محافظت کند.»

مجلس سنای فرانسه و همچنین دولت این کشور، طرح‌هایی را برای کاهش خشونت خانگی پیگیری می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملیت فرانسوی برای هشتمین سال اول شد؛ کدام ملیت‌ها رتبه‌های بعدی را دارند؟

تظاهرات ده‌ها هزار فرانسوی در اعتراض به خشونت علیه زنان

خشونت خانگی چهار برابر «تروریسم» زنان اسپانیایی را می‌کشد