واکنش‌ها به عکس فتوشاپی «سگ قهرمان» در حال دریافت مدال از ترامپ

واکنش‌ها به عکس فتوشاپی «سگ قهرمان» در حال دریافت مدال از ترامپ
Copyright realDonaldTrump twitter@
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده چهارشنبه، ۳۰ اکتبر تصویری فتوشاپ شده از اهدای مدال به یک سگ ارتش در حساب توئیتری خود منتشر کرد که واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. اما دلیل این همه واکنش به یک عکس چه بود؟

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه، ۳۰ اکتبر تصویری فتوشاپ شده از اهدای مدال به یک سگ ارتش در حساب توئیتری خود منتشر کرد که واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. اما دلیل این همه واکنش به یک عکس چه بود؟

مدال افتخار فتوشاپی به کدام سگ اهدا شد؟

سگی که در عکس منتشر شده در حساب توئیتری دونالد ترامپ مدال افتخار با نشان جای پای سگ‌ها را از رئیس جمهور دریافت می‌کند، همان سگ ارتشی است که در عملیات کشتن ابوبکر بغدادی دچار جراحت شد. آقای ترامپ در بالای عکس نوشت: «قهرمان آمریکا».

وی در توئیت دیگری نام این سگ را که تا کنون محرمانه مانده بود اعلام کرد و نوشت: «کونان هفته آینده به کاخ سفید می‌آید.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

عکس فتوشاپی اهدای مدال به سگ را چه کسی درست کرد؟

رئیس جمهوری ایالات متحده در توئیت دوم خود از وب‌سایت دیلی وایر بابت این عکس تشکر کرده است. دیلی وایر وب‌سایتی خبری و تحلیلی است که خود را «بزرگترین سایت خبری محافظه‌کار آمریکا» معرفی می‌کند. با وجود تشکر دونالد ترامپ از این سایت برای طراحی عکس، کاخ سفید درباره منشا و طراح آن اظهار نظر نکرد.

چرا عکس اهدای مدال به سگ عملیات علیه رهبر داعش جنجالی شد؟

تصویر اصلی این عکس فتوشاپی متعلق به اهدای مدال به یک سرباز جانباز جنگ ویتنام با نام جیمز مک‌کلاگن است. وی در سال ۲۰۱۷ از دونالد ترامپ مدال افتخار دریافت کرد.

آقای مک‌کلاگن اولین فردی بود که از دست آقای ترامپ مدال دریافت کرد. او در سال ۱۹۶۹ در نبرد «نویی یون هیل» جان ده سرباز آمریکایی و یک ویتنامی را نجات داد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جیمز مک‌کلاگن، جانباز جنگ ویتنام در حال دریافت مدال افتخار از دست دونالد ترامپ

اگرچه منتقدان واکنش‌های تندی به جایگزین کردن سگ ارتش در عکس دریافت مدال جیمز مک‌کلاگن نشان دادند و آن را توهین آمیز خواندند اما خود او گفت که این موضوع برایش مهم نیست و آن را ادای احترامی به «کونان»، سگ آموزش دیده ارتش می‌داند.

زمانی که یک خبرنگار عکس توئیت آقا ترامپ را به این جانباز جنگ ویتنام نشان داد، آقای مک‌کلاگن خندید و گفت که خو او هم در ویتنام با یک سگ آموزش‌دیده همکاری کرده و این سگ‌ها بسیار شجاع هستند.

واکنش‌های انتقادی و طنزآمیز به عکس فتوشاپی دونالد ترامپ

اولین واکنش‌ها به عکس منتشر شده در حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا به غیر حرفه‌ای بودن آن به لحاظ تکنیک نرم‌افزار فتوشاپ بود. بسیاری نیز این تصویر را دستمایه شوخی با رئیس‌جمهور آمریکا قرار دادند.

یکی از جالب‌ترین واکنش‌ها، توئیت کونان اوبرایان، کمدین مشهور آمریکایی بود که این سگ ارتش هم‌نام اوست.

آن سگ مشخصا «کونان» بهتری است. برایش آرزوی بهبود سریع دارم
کونان اوبرایان
کمدین آمریکایی

این کمدین در پاسخ به توئیتی که نام‌گذاری این سگ آموزش دیده الهام گرفته از نام کونان اوبرایان خوانده بود نوشت: «آن سگ مشخصا کونان بهتری است. برایش آرزوی بهبود سریع دارم.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

نیک پاپاس، کمدین دیگر آمریکایی در توئیتی نوشت: «این قهرمان برای حفاظت از ما آموزش دیده است. به همین دلیل ترامپ مجبور بود عکس او را فتوشاپ کند زیرا این سگ او را گاز می‌گرفت.»

کاربری دیگری نوشته است: «این سگ خدمت بیشتری به آمریکا کرد. او باهوش‌تر است و اقتصاد را هم بهتر از شما می شناسد.»

برخی از کاربراین شبکه‌های اجتماعی نیز عکس را مجددا فتوشاپ کرده و با تصاویر مختلف جایگزین شده با رئیس جمهوری آمریکا شوخی کردند.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۸ اکتبر با همرسان کردن عکس این سگ در توییتر نوشته بود: «تصویر این سگ بی‌نظیر را که برای به دام انداختن و کشتن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش کمک بزرگی کرد، از طبقه‌بندی محرمانه بیرون آوردیم (نامش هنوز محرمانه است).»

آگهی

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انگیزه فرد نفوذی در حلقه نزدیکان بغدادی از فاش کردن مخفیگاه رهبر داعش چه بود؟

تصاویر پنتاگون از حمله نیروهای آمریکا به مخفیگاه ابوبکر بغدادی

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم