پژوهش دولتی: از هر یازده آلمانی یک نفر قربانی آزار جنسی در محیط کار است

پژوهش دولتی: از هر یازده آلمانی یک نفر قربانی آزار جنسی در محیط کار است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک تحقیق دولتی در آلمان که روز جمعه ۲۵ اکتبر منتشر شده است نشان می‌دهد از هر ۱۱ کارمند، یک نفر در محیط‌های کار در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ است.

آگهی

نتایج یک تحقیق دولتی در آلمان که روز جمعه ۲۵ اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد از هر ۱۱ کارمند، یک نفر در محیط‌های کار در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ است.

بنابر گزارش آژانس ضد تبعیض فدرال آلمان، در این تحقیق با هزار و ۵۳۱ فرد شاغل مصاحبه شده است و در این جامعه آماری به طور میانگین از هر ۱۱ نفر یک نفر گفته است قربانی اظهارات جنسی ناخواسته و یا دستمالی قرار گرفته است. این رقم در تحقیق مشابه در چهار سال پیش ۱۴ نفر در هر هزار نفر بوده است.

مطابق نتایج این تحقیق بیش از نیمی از آزارهای جنسی، شامل ۵۳ درصد، توسط اشخاص ثالث (نظیر مشتریان یا بیماران) انجام شده است. این درحالی است که ۴۳ درصد آزارهای جنسی توسط همکاران در محل کار انجام شده و تقریبا یک پنجم آنها توسط همکاران مافوق صورت گرفته است.

یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض آزار جنسی قرار دارند.

قریب چهار نفر از هر پنج زن به پرسش کنندگان گفته‌اند این آزارها امری تک دفعه‌ای نبوده و مواردی شامل اظهارات و لطیفه‌های جنسی، نگاه هرزه یا رفتار نامناسب و متلک را دربر می‌گرفته است. ۲۶ درصد قربانیان نیز از لمس ناخواسته یا نزدیک شدن بیش از حد افراد شکایت داشته‌اند.

افرادی که مورد آزار واقع شده‌اند گفته‌اند مرتکبان اغلب از شبکه‌های اجتماعی یا تلفن‌های هوشمند برای ارسال تصاویر جنسی، ایمیل‌های رکیک یا سکس چت استفاده می‌کرده‌اند.

برهارد فرانک، جانشین رئیس دفتر ضدتبعیض دولت فدرال آلمان می‌گوید: «آزار جنسی در محل کار مشکلی جدی است و می‌تواند برای کسانی که در معرض آن هستند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.»

در حالی که بخش اعظم قربانیان به صورت لفظی از خودشان دفاع کرده‌اند و ۴۰ درصد کل آنها نیز به مرجع ثالث شکایت برده‌اند، بسیاری از آنان می‌گویند مطلع نبوده‌اند که قانون کار آلمان کارفرما را به محافظت از کارکنان در برابر آزار جنسی موظف کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ زنانی که سکوت در برابر آزار جنسی در محیط کار را می شکنند

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید