در یک کامیون در شرق لندن ۳۹ جسد پیدا شد

در یک کامیون در شرق لندن ۳۹ جسد پیدا شد
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کامیون کشف شده احتمالا از بلغارستان آمده و در روز شنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) از طریق منطقه «هولیهد» در ولز، وارد خاک بریتانیا شده است.

آگهی

در یک کامیون در جنوب شرقی بریتانیا جسد ۳۹ نفر شامل ۳۸ فرد بزرگسال و یک نوجوان پیدا شد.

این کامیون در منطقه صنعتی «گریز» واقع در استان اسکس در شرق لندن پارک شده بود و پلیس در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه یکم آبان اجساد قربانیان را در قسمت بار آن کشف کرد.

پلیس بریتانیا می‌گوید راننده این کامیون که یک مرد ۲۵ ساله اهل ایرلند شمالی است به ظن پیوند داشتن با کشف عجیب بازداشت شده است. پلیس در بامداد امروز شعاع بزرگی از منطقه را بر روی رفت و آمد خودروها بست. این مسئله باعث بروز ترافیک شدید در اطراف این مکان و ممنوعیت دسترسی به کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی واقع در آنجا شده است.

آندرو مارینر، فرمانده پلیس منطقه اسکس به رسانه‌ها گفت: «این یک حادثه غم‌انگیز است که طی آن افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. تحقیقات ما برای تشخیص این که چه اتفاقی برای این افراد افتاده، در جریان است.»

وی با بیان این که کار تشخیص هویت جان‌باختگان در حال انجام است افزود که این کار ممکن است به طول بینجامد.

به گفته این افسر پلیس، کامیون کشف شده احتمالا از بلغارستان آمده و در روز شنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) از طریق منطقه «هولیهد» در ولز، وارد خاک بریتانیا شده است.

بوریس جانسون: یکه خوردم

در پی اعلام کشف ده‌ها جسد ناشناس در کامیونی در شرق لندن، بوریس جانسون گفت که از شنیدن این خبر یکه خورده است.

نخست وزیر بریتانیا بامداد چهارشنبه گفت: «من با شنیدن خبر این رویداد فاجعه‌بار در اسکس یکه خوردم. آخرین اخبار این رویداد را به طور مرتب از وزارت کشور می‌گیرم و اکنون داریم ضمن همکاری نزدیک با پلیس اسکس بررسی می‌کنیم تا ببینیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. با همه افرادی که نزدیکان‌شان را در این حادثه از دست داده‌اند اظهار همدردی می‌کنم.»

در فجیع‌ترین حادثه از این نوع در بریتانیا که در سال ۲۰۰۰ روی داد، ۵۸ مهاجر چینی در قسمت بار یک کامیون حامل گوجه فرنگی پیدا شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاچاقچیان کامیون مرگ مجارستان به ۲۵ سال زندان محکوم شدند

پلیس اتریش دلیل مرگ پناهجویان محبوس در کامیون را اعلام کرد

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد