ایلجا کامینگز، منتقد سرسخت ترامپ در ۶۸ سالگی درگذشت

ایلجا کامینگز، منتقد سرسخت ترامپ در ۶۸ سالگی درگذشت
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایلجا کامینگز عضو ارشد حزب دموکرات که از عناصر کلیدی این حزب برای به جریان انداختن استیضاح دونالد ترامپ به شمار می‌آمد در سن ۶۸ سالگی در بیمارستان جان‌هاپکینز درگذشت.

آگهی

ایلجا کامینگز از منتقدان سیاست‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۷ اکتبر در سن ۶۸ سالگی در گذشت. در بیانیه دفتر آقای کامینگز آمده که او به دلیل عوارض مربوط به مشکلات دیرینه جسمی‌ فوت کرده است.

همین چند ماه پیش بود که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا در توییترش این نماینده دموکرات را «قلدری بی رحم» خوانده بود. آقای کامینگز یکی از دموکرا‌ت‌های طرفدار استیضاح دونالد ترامپ بود.

همین چند ماه پیش بود که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا در توییترش این نماینده دموکرات را «قلدری بی رحم» خوانده بود.

او به عنوان رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان فعالیت می‌کرد و وقتی این مجلس موضوع کمک دونالد ترامپ به عربستان برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای را راستی‌آزمایی کرد او در صدر این هیات بود.

در آن موضوع خاص، آقای کامینگز از کاخ سفید خواسته بود تا مدارکی را در اختیار نمایندگان بگذارد. این مدارک به دیداری مرتبط بود که دو ماه پس از به قدرت رسیدن ترامپ میان جراد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته بود.

ترامپ در نقد آقای کامینگز شهر بالتیمور، حوزه انتخابیه او را
منطقه‌ای «به هم ریخته پر از موش‌های فاضلاب و کثیف» توصیف کرده بود

ترامپ مرداد امسال در واکنش به انتقادات کامینگز، او را به ناتوانی در کمک به حوزه انتخابیه‌اش بالتیمور متهم کرده و شهر بالتیمور را منطقه‌ای «به هم ریخته پر از موش‌های فاضلاب و کثیف» توصیف کرده بود. آقای ترامپ خطاب به این عضو دموکرات مجلس نمایندگان گفته بود «او به جای انتقاد از رئیس‌جمهوری به وضعیت بالتیمور رسیدگی کند.»

کامینگز در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: «آنهایی که در بالاترین سطح دولت قرار دارند باید استفاده از زبان نژادپرستی را کنار بگذارند.»

آخرین پست صفحه رسمی توییتر آقای کامینز با بیش از ۵۰۰ هزار فلوئر در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض نماینده مسلمان ویرجینیا مقابل ترامپ: نمی‌توانید ما را برگردانید

جنجال اظهارات تند ترامپ خطاب به نماینده بالتیمور؛ نانسی پلوسی: نژادپرستی است

کنگره آمریکا درباره معامله هسته‌ای ترامپ با عربستان تحقیق می‌کند