فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه: ترامپ با توافق میان شبه نظامیان کرد و دمشق مخالفت نکرد

مظلوم عبدی، فرمانده ارتش دمکراتیک سوریه
مظلوم عبدی، فرمانده ارتش دمکراتیک سوریه Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه در پایان تصریح کرده است که مقابله با نیروهای داعش دیگر اولویتی برای این گروه شبه نظامی محسوب نمی شود و تمام تلاش اعضای نیروهای دمکراتیک سوریه از این پس صرف حفاظت از مناطق کرد نشین و ساکنان آن خواهد شد.

آگهی

فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه می گوید دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در جریان توافق شبه نشامیان کرد با دمشق برای مقابله با تهاجم ترکیه به مناطق شمالی سوریه قرار گرفته و با آن مخالفتی نکرده بود.

مظلوم عبدی، فرمانده اس دی اف SDF، ائتلافی از نیروهای سیاسی در سوریه که اغلب اعضای آنرا نظامیان کرد و عرب تشکیل می دهند روز چهارشنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که در این خصوص با دونالد ترامپ تلفنی گفتگو کرده است.

آقای عبدی که به مظلوم کوبانی لقب گرفته در ادامه با تاکید بر اینکه روسیه، رقیب اصلی واشنگتن در مناقشه سوریه تضمین هایی برای توافق میان نیروهای دمکراتیک سوریه و دمشق داده است، تصریح کرد که این توافق می تواند زمینه ساز راه حلی سیاسی و کمک کننده به پیشرفت گفتگوها با دمشق برای تضمین حقوق کردها در سوریه باشد.

توافق میان شبه مقامات کرد در شمال سوریه و دمشق که گفته می شود با نظارت و حمایت های روسیه بدست آمده پس از آن حاصل شد که شبه نظامیان کرد در پی تهاجم نظامی ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه و عقب کشیدن نیروهای آمریکایی از منطقه خود را کاملا تنها و بی پشتوانه یافتند.

آمریکا که هدایت ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در سوریه و عراق را بر عهده دارد در طول جنگ با نیروهای افراطی در سوریه از همکاری شبه نظامیان کرد در شمال این کشور بسیار سود برد اما در زمان اضطرار با عقب کشیدن نیروهای خود پشت کردها را خالی کرد.

واشنگتن که گفته می شود با تعیین حد و مرز به نوعی دست ترکیه را برای انجام این تهاجم نظامی باز گذاشته بود پس از فشارهای داخلی و بین المللی تحریم هایی را بر ضد آنکارا اعمال کرد و روز چهارشنبه نیز نمایندگانی را به ترکیه فرستاد تا بر سر توقف فوری درگیری ها با مقامات این کشور گفتگو کنند.

این درحالیست که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تازه ترین اظهار نظر در خصوص تهاجم نظامی کشورش به سوریه گفته است که عملیات چشمه صلح تا رسیدن به کلیه اهداف تعیین شده در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه ادامه خواهد یافت و هیچ طرحی را برای آتش بس و مذاکره نمی پذیرد.

از سوی دیگر همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از مناطق شمالی سوریه گفته می شود که نیروهای روسیه تحت حمایت ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی مرزهای ترکیه هستند تاکنون واحدهایی از آنها در برخی از پایگاه هایی که پیشتر در کنترل نظامیان آمریکا بود، مستقر شده اند.

حضور نظامی روسیه در شمال سوریه در حالی رو به تقویت است که مقامات کرملین پیش از این اعلام کرده بودند که به درگیری با نیروهای نظامی ترکیه حتی فکر هم نمی کنند.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه در پایان تصریح کرده است که مقابله با نیروهای داعش دیگر اولویتی برای این گروه شبه نظامی محسوب نمی شود و تمام تلاش اعضای نیروهای دمکراتیک سوریه از این پس صرف حفاظت از مناطق کرد نشین و ساکنان آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرخش قدرت در شمال شرق سوریه؛ برنده که خواهد بود؟

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید