آنگلا مرکل: نمی‌توانیم وضعیت کنونی در قبال کردها را بپذیریم

تصویر از ویدئوی رویتزر
تصویر از ویدئوی رویتزر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک نشست خبری مشترک نگرانی‌ و دغدغه‌هایشان نسبت به وضعیت کنونی در قبال کردها اعلام کردند و خواهان پایان یافتن عملیات نظامی ترکیه در مرزهای شمالی شرق سوریه شدند.

آگهی

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه شامگاه یکشنبه ۱۳ اکتبر، روزی که میزبان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بود گفت که موضع دو دولت فرانسه و آلمان در قبال عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد سوریه هماهنگ است.

آقای ماکرون در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «حمله ترکیه به سوریه دغدغه اصلی این روزهای ماست، در ساعات گذشته هر دوی ما [ماکرون و مرکل] این فرصت را داشتیم که با رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور اردوغان صحبت کنیم. پیام روشن و خواسته مشترک ما پایان دادن به این یورش است.»

وی افزود: «از یک سو این حمله موجب ایجاد یک وضعیت ناپایدار بشردوستانه می‌شود، ما همین حالا شاهد این وضعیت هستیم. از سوی دیگر خطر ظهور دوباره داعش در منطقه قوت گرفته است. در مواجه با چنین وضعیتی ما در تصمیم‌ها هماهنگ خواهیم بود، همانطور که ترکیه را در جریان تصمیم مان درباره پایان دادن به فروش تسلیحات به این کشور قرار دادیم درباره درباره کارهایی که باید در ساعات و روزهای آینده انجام دهیم نیز هماهنگ عمل خواهیم کرد.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان المان نیز گفت: «حدود یک ساعت با رئیس جمهور اردوغان صحبت کردم، ما باید منافع امنیتی ترکیه را نیز در نظر داشته باشیم اما به دلایل بشردوستانه باید جلوی حمله ترکیه را بگیریم. هیچکدام از ما نمی‌توانیم وضعیت کنونی در قبال کردها را بپذیریم و باید راه حل دیگری پیدا کنیم.»

رئیس جمهوری فرانسه از سوی دیگر اعلام کرد برای بررسی نبرد خونین در شمال سوریه، نخست وزیر و وزرای کشور، خارجه، دفاع و دادگستری کابینه‌اش را به نشست فوری «شورای دفاع» فرا خوانده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا حملات ترکیه را محکوم کرد و خواستار توقف فروش اسلحه به آنکارا شد

حمایت پاکستان از عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟