یک بلیط بخت‌آزمایی یورومیلیونز ۱۷۰ میلیون پوند برد

بلیط‌های بخت‌آزمایی یورومیلیونز
بلیط‌های بخت‌آزمایی یورومیلیونز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر یک از ۶ نفر ردیف دوم نیز برنده یک جایزه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی شدند.

آگهی

 یک بلیط بخت‌آزمایی یورومیلیونز در بریتانیا برد و یک یا چند شهروند خوش‌شانس را صاحب ۱۷۰ میلیون پوند (۱۹۰ میلیون یورو) کرد.

شامگاه سه شنبه ۱۶ مهر در قرعه‌کشی جایزه معروف یورومیلیونز که بزرگ‌ترین لاتاری اروپاست، بالاخره تمام پنج شماره عادی و دو شماره شانس یک بلیط بخت‌آزمایی‌ با شماره‌های قرعه‌کشی شده، همسان در آمد. شماره‌های بلیط برنده این دوره ۷، ۱۰، ۱۵، ۴۴ و ۴۹ و دو شماره شانس آن ۳ و ۱۲ بود.

بعضی از افرادی که در بخت‌آزمایی یورومیلیونز شرکت می‌کنند به صورت گروهی و تحت قالب سندیکا چندین بلیط را همزمان با هم می‌خرند تا بخت بیشتری برای برنده شدن داشته باشند و بعد از برنده شدن مبلغ آن را بین هم تقسیم می‌کنند. هنوز معلوم نیست برنده این دوره یورومیلیونز یک شخص است یا یک سندیکا، چون هنوز کسی برای دریافت این پول خود را معرفی نکرده است.

بیشتر بخوانید:

از آخرین باری که یک نفر جایزه اول این قرعه‌کشی را برد تاکنون مبلغ این جایزه هر هفته دو بار بالا رفته بود. اما از حدود دو هفته پیش این مبلغ روی ۱۷۰ میلیون پوند باقی مانده بود زیرا این حداکثر جایزه این بازی بخت‌آزمایی است و تا زمانی که کسی برنده نشده باشد، جایزه روی همین مبلغ می‌ماند.

به جز برندگان ردیف اول که حداقل جایزه این بخت‌آزمایی به مبلغ ۱۷ میلیون یورو را می‌برند، بسیاری از برندگان ردیف دوم نیز اغلب برنده جایزه‌های میلیونی می‌شوند. در آخرین قرعه‌کشی یورومیلیونز در روز سه‌شنبه گذشته، هر یک از ۶ نفر ردیف دوم نیز برنده یک جایزه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی شدند که دو نفر از آنها فرانسوی بودند.

برخی کاربران فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی به طنز نوشته‌اند که اگر برکسیت تنها سه هفته جلو می‌افتاد، برنده یورومیلیونز دیگر یک فرد بریتانیایی نمی‌بود.

تاکنون تنها سه نفر توانسته‌اند برنده جایزه حداکثری ۱۷۰ میلیونی پوندی (یا ۱۹۰ میلیون یورویی) این بخت‌آزمایی شوند. نخستین بار یک نفر در سال ۲۰۱۲ که او هم بریتانیایی بود و دومین بار یک شهروند پرتغالی در سال ۲۰۱۴ جایزه حداکثری را بردند. آخرین بار نیز درست دو سال پیش بود که یک اسپانیایی با بلیط بخت‌آزمایی یورومیلیونز برنده جایزه ۱۷۰ میلیونی شد.

از زمان ایجاد یورومیلیونز در ۱۵ سال پیش تاکنون، فرانسه با ۱۰۵ برنده میلیونی در جایگاه نخست است و بریتانیا و اسپانیا به ترتیب با ۱۰۲ و ۱۰۰ برنده در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بلیط‌های بخت‌آزمایی یورومیلیونز در ۹ کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلژیک، لوگزامبورگ، جمهوری ایرلند، پرتغال و سوئیس فروخته می‌شود و در هر کشوری یک شرکت با هماهنگی شرکای خود در کشورهای دیگر مسئول فروش و تبلیغات بلیط‌هاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا بلیط برنده بخت‌آزمایی برای برخی خوشبختی می‌آورد و برای عده‌ای بدبختی؟

جایزه ۷۹۰ میلیون دلاری «مگا میلیون» در انتظار برنده خوش شانسی که اعداد را درست حدس بزند

یک سوئیسی جایزه ۲۱۰ میلیون یورویی بزرگ‌ترین بخت‌آزمایی اروپا را برد