حمله با نارنجک در کشمیر ۱۰ نفر را زخمی کرد

حمله با نارنجک در کشمیر ۱۰ نفر را زخمی کرد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در یک حمله با نارنجک در منطقه کشمیر، ده نفر از جمله یک مامور پلیس و یک خبرنگار زخمی شدند.

آگهی

حمله تروریستی در منطقه کشمیر باعث زحمی شدن ۱۰ نفر شد.

پلیس هند روز شنبه اعلام کرد که در یک حمله با نارنجک در منطقه «انانتناگ» ۱۰ نفر از جمله یک مامور راهنمایی و راهنندگی و یک خبرنگار زخمی شدند.

پلیس هند طی بیانیه‌ای ضمن «تروریستی خواندن» این حمله، تاکید کرد منطقه تحت محاصره کامل قرار دارد اما هنوز نتوانسته عامل این حمله را دستگیر کند. گزارش‌ها از مسدود بودن خطوط تلفن و اینترنت در این منطقه کشمیر حکایت دارد.

یک مقام پلیس محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که این انفجار در نزدیکی یک اداره دولتی صورت گرفته است. وزارت کشور هند هنوز واکنشی به این انفجار نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

در هفته‌های اخیر به ویژه بعد از سخنرانی عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل، تنش‌ها در کشمیر تشدید شده است.

نخست‌وزیر پاکستان نسبت به راه افتادن حمام خون در کشمیر هشدار داده و از جامعه جهانی خواسته بود به منظور جلوگیری از بروز یک جنگ تمام عیار بین هند و پاکستان وارد عمل شود.

بعد از سخنرانی عمران خان، نیروهای پلیس با حضور پررنگ در این منطقه، دسترسی به چندین مرکز تجاری را مسدود کردند و شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت هم با اختلال جدی رو به رو شد.

دو کشور هند و پاکستان از سال ۱۹۴۷ میلادی و استقلال از بریتانیا، سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند که دو بار آن بر سر کنترل کشمیر بوده است، منطقه‌ای که میان دو کشور تقسیم شده است. دولت هند به رهبری حزب ناسیونالیست هندو بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) با تغییر اصل ۳۷۰ قانون اساسی، پس از هفتاد سال، امتیازهای ویژه خودگردانی ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد و با حضور نظامی تلاش خود را برای تابعیت بیشتر این ایالت از حکومت مرکزی را آغاز کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهپیمایی پاکستانی‌ها با عمران خان در همبستگی با کشمیر تحت کنترل هند

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا