حمله طالبان به مقر پلیس در ولایت بلخ حداقل ۱۱ کشته برجای گذاشت

عکس از آرشیو خبرگزاری فرانسه
عکس از آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«بامداد سه‌شنبه گروهی متشکل از ۴۰۰ جنگجوی طالبان سوار بر موتورسیکلت به مقر پلیس در مرکز ولسوالی شورتپه حمله کردند که منجر به تبادل آتش میان طالبان و نیروهای پلیس شد.»

آگهی

مقامات افغانستان روز سه‌شنبه ۱ اکتبر (نهم مهر/میزان) اعلام کردند به دنبال حمله طالبان به مقر پلیس در ولایت بلخ حداقل ده افسر پلیس جان باختند.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی این ولایت گفت: «بامداد سه‌شنبه گروهی متشکل از ۴۰۰ جنگجوی طالبان سوار بر موتورسیکلت به مقر پلیس در مرکز ولسوالی شورتپه حمله کردند که منجر به تبادل آتش میان طالبان و نیروهای پلیس شد.»

به گفته کریم خان ولسوال شورتپه، گروهی از طالبان بعد از به گروگان گرفتن ۱۳ نیروی پلیس و به آتش کشیدن محله، مکان را ترک کردند.

گروه طالبان نیز با تایید حمله به ولسوالی شورتپه اعلام کردند که کنترل آن را در دست گرفته‌اند.

اما عادلشاه عادل، سخنگوی پلیس ولایت بلخ تایید کرد که ساختمان مقر پلیس به دست طالبان افتاده بود ولی کماندوهای ارتش دوباره آن را تصرف کرده‌اند.

حمله طالبان به مقر پلیس ولسوالی شورتپه در حالی روی می‌دهد تنها چند روز پیش مردم افغانستان برای انتخاب رییس جمهوری این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

طالبان به رای دهندگان افغان هشدار داده بود که در خانه بمانند در غیر این صورت ممکن است هدف حملات انتحاری و تروریستی این گروه قرار گیرند.

با وجود اینکه یک مقام ارشد وزارت کشور افغانستان گفته بود دولت این کشور تا اندازه زیادی توانسته برنامه‌ها برای حملات تروریستی طالبان را خنثی کند، حملات کوچک اما متعددی از سوی طالبان به خصوص به مراکز رای‌گیری صورت گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال سرد از انتخابات ریاست جمهوری؛ سایه بحران مشروعیت بر دولت آیندۀ افغانستان

چه کسانی با وجود تهدیدات امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رای دادند؟

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد