حمله با شمشیر در فنلاند دست کم یک کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشت

حمله با سلاح سرد در یک کالج حرفه ای در فنلاند دست کم یک کشته برجای گذاشت
حمله با سلاح سرد در یک کالج حرفه ای در فنلاند دست کم یک کشته برجای گذاشت Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله با استفاده از سلاح سرد و به طور مشخص با یک شمشیر انجام شده و هنوز اطلاعاتی در باره انگیزه عاملان حمله در دست نیست.

آگهی

در جریان حمله ای مسلحانه در یک موسسه آموزشی در فنلاند یک نفر کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مقامات محلی این حمله صبح روز سه شنبه در محوطه یک کالج حرفه ای در شهر کووپیو واقع در شرق فنلاند روی داده و طی آن فردی با سلاح سرد به دیگران حمله کرده است.

آخرین گزارش ها از حضور گسترده نیروهای پلیس و ماموران امنیتی در مقابل کالج حرفه ای «ساوو»، محل حمله حکایت دارد. این موسسه آموزشی در کنار یک سوپر مارکت بزرگ واقع شده است.

به گفته مقامات پلیس دست کم یک نفر در این حادثه جان باخته و ده نفر نیز زخمی شده اند. بر اساس گزارش های منتشر شده این حمله با استفاده از سلاح سرد و به طور مشخص با یک شمشیر انجام شده و هنوز اطلاعاتی در باره انگیزه عاملان حمله در دست نیست.

در بیانیه پلیس فنلاند همچنین آمده است که نیروهای پلیس برای متوقف کردن حمله از اسلحله استفاده کرده و ناچار به شلیک شده اند. به گفته رسانه‌های محلی عامل این حمله که خود در میان زخمی های حادثه است، به دام نیروهای امنیتی افتاده و دیگر مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شده اند.

برخی از رسانه های محلی جزئیات بیشتری از این حادثه را شرح داده و اعلام کردند که فردی مسلح به شمشیر صبح روز سه شنبه وارد یکی از کلاس های موسسه آموزش حرفه ای ساوو شد و به سوی هنرآموزان حمله کرد. هنرآموزان این موسسه را دانش آموزان دبیرستانی و افراد بزرگسال تشکیل می‌دهند.

به گفته شاهدان حادثه، فرد مهاجم یک دختر دانش آموز را با ضربات شمشیر به ناحیه گردن به شدت مجروح کرد و سپس شمشیر را به درون شکم وی فرو برد. گفته می شود که عامل حمله هنگام ورود به محوطه موسسه آموزشی چاشنی یک بمب کوچک آتش زا را نیز فعال کرده است.

یکی دیگر از شاهدان که در نزدیکی محل حادثه شاغل است در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی محلی تصریح کرد که یکی از مدرسان این مجموعه را در حالی که با دستان پر از خون درحال دویدن بوده مشاهده کرده است.

برغم آنکه حوادث خشونت آمیز به ندرت در این کشور بیش از پنج میلیون نفری شمال اروپا روی می دهد اما فنلاند در دهه نخست قرن بیست و یک میلادی نیز دو حادثه خونین و مرگبار در موسسات آموزشی را تجربه کرده بود.

یکی از این دو حادثه سال ۲۰۰۷ روی داد و طی آن یک جوان هجده ساله پس از کشتن هفت دانش آموز و مدیر یک دبیرستان واقع درشمال هلسینکی خودش را نیز کشت. ده نفر نیز سال ۲۰۰۸ در جریان حمله یک دانش آموز به محصلان یک دبیرستان حرفه ای در غرب فنلاند جان باخته بودند.

تازه ترین اقدام خشونت آمیز در فنلاند به سال ۲۰۱۷ باز می گردد، زمانی که یک پناهجوی بیست و دو ساله مراکشی دو زن را در دورگو، منطقه ای واقع در جنوب غرب این کشور با چاقو از پای درآورد و هشتن تن دیگر را نیز مجروح کرد.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با شمشیر در شمال فرانسه؛ دو پلیس زن زخمی شدند

فنلاند؛‌ ۲ کشته در حمله با چاقو به تعدادی از مردم در شهر دورگو

ذخیره انرژی باد و خورشید در بزرگترین باتری شنی جهان