سخنگوی ائتلاف عربستان: پوشش رسانه ای ادعای پیروزی های نظامی حوثی ها تاسف آمیز است

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان
ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مقام نظامی عربستان در ادامه یادآور شد که کشورهای عضو ائتلاف عربی همچنان به تهیه و تدارک کمک های بشر دوستانه به مردم یمن مشغول هستند؛ وی البته اشاره ای به حملات هوایی این نیروی نظامی که جان هزاران غیر نظامی را گرفته است، نکرد.

آگهی

سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض از پوشش رسانه‌ای حمله حوثی‌ها به استان نجران ابراز تاسف کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این مطلب مدعی شد که حوثی ها باردیگر تلاش داشتند تا به واحد هایی از ارتش دولت یمن حمله کنند اما این حمله خنثی شده است.

آقای مالکی در همین نشست با متهم کردن حوثی ها به نقض توافق استکهلم اعلام کرد که از شهر حدیده همچنان به عنوان پایگاهی برای حملات موشکی استفاده می شود.

سخنگوی ائتلاف عربستان که دقایقی پس از انتشار خبر آزادی صدها زندانی از سوی حوثی ها سخن می گفت در ادامه شبه نظامیان جنبش انصارالله را به نقض و رعایت نکردن مفاد توافق صلح استکهلم متهم کرد.

در این توافق که تحت نظارت سازمان ملل متحد ماه دسامبر گذشته میان حوثی ها و نمایندگانی از دولت یمن در استکهلم به امضاء رسید بر برقراری آتش بس در بندر حدیده و استقرار نیروهای حائل در این شهر استراتژیک تاکید شده بود.

توافق آتش بس میان طرف های اصلی مناقشه یمن در آنزمان از سوی بسیاری از کشورها از جمله ایران و عربستان، حامیان دو جناح رقیب در این مناقشه مورد استقبال قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در آخرین روز این مذاکرات به استهکلم سفر کرده بود پس از نهایی شدن توافق اعلام کرد: دو طرف بر سر استقرار نیروهای بی‌طرف در حدیده و گشایش یک گذرگاه کمک‌های بشردوستانه توافق کردند.»

بیشتر بخوانید:

این در حالیست که سخنگوی اتئلاف نظامی عربستان در سخنان روز دوشنبه خود مدعی شده است که حوثی ها این توافقنامه را نقض کرده و از حدیده به عنوان مقر حملات موشکی خود استفاده می کنند.

ترکی المالکی همچنین از شهرهای عمران، صنعا، پایتخت و سعده به عنوان دیگر شهرهایی یاد کرد که حوثی ها از آن به عنوان پایگاه دیگر حملات موشکی خود استفاده می کنند.

این مقام نظامی عربستان در ادامه یادآور شد که کشورهای عضو ائتلاف عربی همچنان به تهیه و تدارک کمک های بشر دوستانه به مردم یمن مشغول هستند؛ وی البته اشاره ای به حملات هوایی این نیروی نظامی که جان هزاران غیر نظامی را گرفته است، نکرد.

سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در خصوص ویدیو منتشر شده از سوی حوثی ها که از عملیات گسترده نظامی شبه نظامیان در منطقه مرزی میان دو کشور حکایت دارد، گفت: «جای تاسف است که رسانه های بین المللی خبرهای مربوط به ادعای نظامی حوثی ها مبنی بر بدست گرفتن کنترل بخری مناطق را پوشش می دهند.»

ترکی المالکی بدین ترتیب از پاسخ گفتن صریح در باره خبر پیروزی های نظامی اخیر حوثی ها طقره رفت و آنچه رسانه های تحت کنترل شبه نظامیان جنبش انصارالله در این خصوص منتشر کرده اند را «گمراه کننده» توصیف کرد.

سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان هجدهم سپتامبر گذشته در جریان یک کنفرانس خبری که با پوشش گسترده رسانه های جهان همراه شد ایران را مسئول حملات پهپادی و موشکی چهاردهم سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو معرفی کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها: بالگرد عربستان را ساقط کردیم

شورای همکاری خلیج فارس استفاده از حریم هوایی اعضا در حمله به عربستان را محکوم کرد

رویترز: عربستان از آمریکا خواسته در مقابل حملات حوثی‌ها خویشتن‌داری کند