نیمار پس از حل نشدن اختلاف‌ها به بارسلون رفت

نیمار برای حل اختلاف با باشگاه سابق خود به بارسلون رفت
نیمار برای حل اختلاف با باشگاه سابق خود به بارسلون رفت Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاپیتان تیم ملی برزیل که تابستانی پر سر و صدا را پشت سر گذاشت و پیشتر عزم خود را برای ترک پایتخت فرانسه جزم کرده بود در نهایت در این تیم ماندگار شد و در دو مسابقه پیاپی تیمش گلزنی کرد.

آگهی

نیمار، ستاره برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن صبح روز جمعه عازم شهر بارسلون شد. مهاجم گران‌قیمت پاریسی‌ها که در بازگشت مجدد به باشگاهش با سوت‌های ممتد و اعتراض‌آمیز تماشاگران بر روی سکوها مواجه شد برای عقد قرارداد به باسلون نمی‌رود بلکه حل یک پرونده حقوقی دو ساله او را به کاتالونیا کشانده است.

خبرگزاری‌های اسپانیا به نقل از منابع قضایی و نیز افراد مطلع در باشگاه بارسلونا اعلام کردند که اختلاف نظر حل نشده میان نیمار و مدیریت باشگاه بر سر پاداشی که مذاکرات آن پیش از انتقال ستاره برزیلی به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ انجام شده بود دلیل اصلی سفر نیمار به بارسلون است.

مهاجم برزیلی پاری سن ژرمن حالا دست به دامن دستگاه قضایی شده و قرار است یک قاضی اسپانیایی اختلاف میان دو طرف بر سر این پاداش که مبلغ دقیق آن هنوز اعلام نشده را بررسی و در خصوص این پرونده اعلام رای کند.

جوزب ویوس، سخنگوی باشگاه بارسلونا با تایید رسیدگی قضایی به این پرونده اعلام کرد: «بله ما به دادگاه می رویم.» یک سخنگوی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده نیز گفته است که جلسه رسیدگی به این پرونده روز جمعه در «لوسپیتالد د یوبروات» منطقه‌ای در حومه کلان شهر بارسلون برگزار می‌شود.

رویترز
وکلای باشگاه بارسلونرویترز

وکلای نیمار نیز تایید کرده‌اند که وی وارد بارسلون شده اما هنوز شخصا خود را به دادگاه معرفی نکرده است. بر اساس آخرین خبرها، وکلای دو طرف روز صبح جمعه برای شرکت در یک نشست حل اختلاف در پشت درهای بسته به دادگاه فراخوانده شدند اما به توافقی که زمینه ساز لغو نشست رسمی دادگاه شود، دست نیافتند.

پاداش مورد اختلاف دو طرف سال ۲۰۱۶، زمانی که نیمار قصد داشت قرارداد خود را با بارسلون تا سال ۲۰۲۱ تمدید کند، به وی وعده داده شده بود. مبلغ این پاداش هنوز رسما اعلام نشده اما گفته می‌شود این مبلغ قرار بوده به صورت اقساط در چند مرحله به وی پرداخت شود.

نیمار یک سال پس از امضای این توافق بارسلون را در ازای قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به مقصد پاری سن ژرمن ترک می‌کند. باشگاه بارسلونا پس از این ماجرا از پرداخت ۲۶ میلیون یورو مبلغ باقی مانده از پاداش یاد شده به نیمار خودداری می‌کند.

کاتالان‌ها معتقدند که نیمار با رفتن به پاری سن ژرمن قرارداد خود را که پاداش مورد اختلاف نیز جزئی از آن بود فسخ کرده و دیگر حقی در این زمینه ندارد. بارسلونا همچنین برای دریافت بخشی از این پاداش که پیشتر به نیمار پرداخت شده بود و نیز غرامت ناشی از آن از وی شکایت کرده است.

کاپیتان تیم ملی برزیل که تابستانی پر سر و صدا را پشت سر گذاشت و پیشتر عزم خود را برای ترک پایتخت فرانسه جزم کرده بود در نهایت در این تیم ماندگار شد و در دو مسابقه پیاپی تیمش گلزنی کرد. گفته می‌شود که نیمار از نحوه برخورد تماشاگران پاریسی با وی در استادیوم‌ها هنوز ناراضی است و این احتمال وجود دارد که وی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی پایتخت فرانسه را ترک کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیمار در اوج تنش های چندین ماهه به تیم ملی برزیل دعوت شد

پرونده شکایت از نیمار به اتهام تجاوز جنسی در برزیل بسته شد

ستاره سابق تیم ملی برزیل به اتهام تجاوز جنسی به ۴ سال و نیم حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد