تظاهرات بریتانیایی‌های ساکن اسپانیا علیه برکسیت

تظاهرات بریتانیایی‌های ساکن اسپانیا علیه برکسیت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تخمین زده می شود که یک سوم بریتانیایی های ساکن اسپانیا بیشتر از ۶۵ سال سن دارند.

آگهی

گروهی از بریتانیایی های ساکن اسپانیا روز یکشنبه در اعتراض به وضعیت نامشخص خود در آستانه برکسیت تظاهرات کردند.

حدود ۳۰۰ هزار بریتانیایی ساکن اسپانیا هستند. داده های سازمان ملل متحد نشان می دهد که یک چهارم بریتانیایی های ساکن خارج این کشور در اسپانیا یا پرتغال زندگی می کنند.

یکی از تظاهرکنندگان در مالاگا می گوید: «ما احساس می کنیم واقعا اینجا فراموش شده ایم.» نحوه پرداخت مستمری بازنشستگان پس از برکسیت یکی از نگرانی های شرکت کنندگان در تظاهرات مالاگا بود.

تعدادی از شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های اتحادیه اروپا را در دست داشتند. بسیاری از بازنشستگان بریتانیایی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود به اسپانیا می روند. تخمین زده می شود که یک سوم بریتانیایی های ساکن اسپانیا بیشتر از ۶۵ سال سن دارند.

بسیاری از بریتانیایی های ساکن اسپانیا نگران هستند که به دنبال خروج کشورشان از اتحادیه اروپا آنها حق استفاده از نظام خدمات پزشکی اسپانیا را نخواهند داشت.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا وعده داده است که از حقوق بریتانیایی های ساکن اسپانیا پس از برکسیت حمایت خواهد کرد. این در حالی است که قرار است رای دهندگان اسپانیایی در ماه نوامبر به پای صندوق های رای بروند و ممکن است دولت پدرو سانچز پس از آن دیگر در قدرت نباشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا وعده داده است که کشورش با توافق یا بی توافق روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که از برگزاری دومین همه پرسی برکسیت حمایت می کند روز یکشنبه اعلام کرد که موضع گیری او در این مورد بقا در اتحادیه اروپا یا خروج از آن از سوی حزب متبوعش تعیین خواهد شد. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونکر: احتمال برکسیت بدون توافق بیش از همیشه قوت گرفته است

سران اتحادیه اروپا بر ضرورت اصلاحات اساسی پیش از پیوستن اوکراین و دیگر نامزدها تاکید کردند

چرا اسپانیا در برابر ظهور راست افراطی در اتحادیه اروپا سر خم نکرد؟