یک مرد لبنانی مظنون به هواپیماربایی پس از ۳۴ سال در یونان بازداشت شد

یک مرد لبنانی مظنون به هواپیماربایی پس از ۳۴ سال در یونان بازداشت شد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرواز ۸۴۷ خطوط هوایی ترنس ورلد ایرلاینز صبح روز ۲۴ خرداد ۱۳۶۴ (۱۴ ژوئن ۱۹۸۵) از قاهره، پایتخت مصر به مقصد به سن‌دیگو در ایالات متحده آمریکا به هوا برخاست. این پرواز که قرارا بود در آتن، رم، بوستون و لس‌آنجلس توقف داشته باشد، اندکی پس از برخاستن از آتن ربوده شد.

آگهی

پلیس یونان پس از ۳۴ سال یک مرد ۶۵ ساله لبنانی را به ظن دست داشتن در ربایش یک فروند هواپیما متعلق به شرکت ترنس ورلد ایرلاینز (TWA) دستگیر کرد.

به گفته یکی از مقام‌های پلیس یونان این مرد روز پنجشنبه ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر) پس از پیاده شدن از یک کشتی تفریحی در جزیره میکونوس بازداشت شد.

این مرد همچنین برای آدم‌ربایی دیگری در سال ۱۹۷۸ رخ داد، تحت تعقیب بود. در طی این واقعه، گروگان‌گیران از مقامات خواستند که دو تن از همدستانشان را که در لبنان زندانی بودند به ازای دو شهروند آلمانی گروگان گفته شده، آزاد کنند.

به همین دلیل علاوه بر مقام‌های یونانی، دولت آلمان نیز حکم بازداشت وی را صادر کرده بود و این فرد در سطح اتحادیه اروپا تحت تعقیب بود.

این مظنون تا زمانی که مقام‌های آلمانی هویت وی را به عنوان فرد تحت تعقیب تایید کنند، در یک زندان با امنیت بالا نگهداری می‌شود.

دادستان فدرال آلمان تاکنون از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری كرده است.

پرواز ۸۴۷ خطوط هوایی ترنس ورلد ایرلاینز صبح روز ۲۴ خرداد ۱۳۶۴ (۱۴ ژوئن ۱۹۸۵) از قاهره، پایتخت مصر به مقصد به سن‌دیگو در ایالات متحده آمریکا پرواز کرد. این هواپیما که قرار بود در آتن، رم، بوستون و لس‌آنجلس توقف داشته باشد، اندکی پس از برخاستن از آتن ربوده شد.

هواپیماربایان خواستار آزادی ۷۰۰ مسلمان شیعه از زندان اسرائیل شدند و هواپیما را بارها به بیروت و الجزایر بردند.

در جریان این حادثه برخی از مسافران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یک غواص نیروی دریایی ایالات متحده نیز در اثر ضربات وارده کشته شد.

آنها ۱۴۶ مسافر و خدمه هواپیما را طی چند مرحله که شامل سه توقف در بیروت و دو مورد در الجزایر بود، آزاد کردند. آخرین گروگان پس از ۱۷ روز آزاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای امنیتی ایران از خنثی کردن یک هواپیماربایی در مسیر اهواز-مشهد خبر دادند

مقامات ایران: ۲۶ هواپیماربایی در هوا و ۱۰۰ مورد در زمین خنثی شده است

هواپیماربایی در قبرس به پایان رسید