هواپیماربایی در قبرس به پایان رسید

هواپیماربایی در قبرس به پایان رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هواپیماربایی و گروگان گیری در فرودگاه لارناکای قبرس به پایان رسید. هواپیماربا پس از ساعت ها مذاکره سرانجام تسلیم و دستگیر شد. لحظاتی پیش از انتشار

آگهی

هواپیماربایی و گروگان گیری در فرودگاه لارناکای قبرس به پایان رسید. هواپیماربا پس از ساعت ها مذاکره سرانجام تسلیم و دستگیر شد.

لحظاتی پیش از انتشار این خبر، تصاویر زنده تلویزیونی چند نفر را نشان داد که از راه پله هواپیما پایین آمدند و سپس نفر چهارمی هم از پنجره کابین خلبان خارج شد و سرانجام چند دقیقه بعد تمام گروگان ها هواپیما را ترک کردند.

مقامات مصری گفته اند تمامی سرنشینان این پرواز در سلامت کامل هستند.

صبح روز سه شنبه هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مصر که با ۵۵ سرنشین از اسکندریه به مقصد قاهره در حرکت بود، ربوده شد و پس از تغییر مسیر در فرودگاه لارناکا در قبرس فرود آمد. در گزارش ها آمده بود که هواپیماربا با تهدید به انفجار کمربند انتحاری خود خلبان را وادار به این کار کرده بود.

به نظر می رسد که هواپیماربا که در مرحله نخست تعدادی از سرنشینان را آزاد کرده بود٬ سرانجام در جریان مذاکرات تسلیم و دستگیر شده است.

مقامات مصری گفته اند که هواپیماربا مصری است و سیف الدین مصطفی نام دارد.

هرچند انگیزه هواپیماربا هنوز مشخص نیست مقامات قبرسی گفته اند که این شخص دچار «اختلالات روانی» بوده و اقدام وی ربطی به فعالیت های «تروریستی» نداشته است.

وزارت امور خارجه قبرس اعلام کرده است که هواپیماربا مواد منفجره یا کمربند انتحاری به همراه نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مرد لبنانی مظنون به هواپیماربایی پس از ۳۴ سال در یونان بازداشت شد

ویدئوی رباینده هواپیمای مصری منتشر شد

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد