دیوید کامرون: بوریس جانسون باوری به طرح خروج بریتانیا از اتحادیه نداشت

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای جانسون خود را با «هالک»، ابر قهرمان خیالی سینما مقایسه و تاکید کرد که هرطور شده کشورش را در زمان مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین بریتانیا می گوید بوریس جانسون، که اکنون مصرانه و به هر قیمتی در صدد خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپاست، باوری به برکسیت نداشته و تنها برای پیشبرد حرفه سیاسی خود به حمایت از برکیست روی آورده است.

آقای کامرون، سیاستمدار۵۲ ساله بریتانیایی در ادامه نخست وزیر فعلی کشورش را به «عوامگرایی» متهم می کند و می گوید تلاش کرده در ازای پیشنهاد تصدی سمت وزارت دفاع به جانسون، وی را از پیوستن به کارزار حمایت از برکسیت منع کند.

جانسون: پیشرفت‌های بزرگی بر سر برکسیت حاصل شده است

بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی بریتانیا در آخرین اظهارات خود گفت که «پیشرفت های بزرگی» برای دستیابی به توافق بر سر برکسیت میان کشورش و اتحادیه اروپا در حال وقوع است.

آقای جانسون در گفتگو با «دِ میل آن ساندی» The Mail on Sunday هفته نامه محافظه کار بریتانیایی خود را با «هالک»، ابر قهرمان خیالی سینما مقایسه و تاکید کرد که هرطور شده کشورش را در زمان مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

نخست وزیر جدید بریتانیا که در اقدامی ناکام برای خنثی کردن تلاش مخالفان در غیر عملی ساختن برکسیت سخت فعالیت پارلمان را به حال تعلیق درآورد اینک برای عملی کردن وعده خود برای اجرایی کردن برکسیت پیش از ۳۱ اکتبر راهی جز دستیابی به توافقی جدید با بروکسل ندارد.

آقای جانسون در صورت دست نیافتن به توافق جدید تنها دو راه پیش رو دارد: یا باید برخلاف وعده خود مهلت اجرایی شدن برکسیت را به تفویق بیاندازند و یا از سمت خود کنار رود، کاری نخست وزیر بریتانیا نیز پس از چهار سال تلاش در نهایت به آن تن داد.

بوریس جانسون اما اینک با اعتماد به نفس بالا از پیشرفت در گفتگو با اتحادیه اروپا سخن می گوید. نخست وزیر بریتانیا در گفتگوی تازه خود با تاکید بر اینکه پیشرفت های بسیار بزرگی در حال وقوع است، تصریح کرد: «زمانی که به این سمت دست یافتم، همه می گفتند که بعید است بتوان تغییری در توافق برکسیت ایجاد کرد. آنها (رهبران اتحادیه اروپا) در حال نرمش هستند و همانطور که می دانید گفتگوهای بسیار خوبی در باره چگونگی حل مشکل مرزی ایرلند شمالی در جریان است.»

لندن تاکنون راه حل ارائه شده برای مسئله مرزی با ایرلند شمالی موسوم به بک استاپ (پشتوانه مرزی میان دو ایرلند) پس از اجرایی شدن برکسیت را نپذیرفته در حالی که بروکسل در نبود جایگزینی معتبر آنرا غیرقابل اجتناب می داند.

بوریس جانسون قرار است روز دوشنبه در لوگزامبورگ با ژان کلود یونکر، رئیس فعلی کمیسیون اروپا و نیز میشل بارنیه، مسئول پرونده برکسیت در اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال کمبود مواد غذایی و دارو در بریتانیا در صورت برکسیت بدون توافق

«معمار برکسیت بدون توافق» و مشاور ارشد بوریس جانسون کیست؟

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد