آمریکا نام مقام عربستانی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر را علنی نمی‌کند

آمریکا نام مقام عربستانی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر را علنی نمی‌کند
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصمیم خروج نام این مقام عربستانی از فهرست اطلاعات طبقه بندی شده از سوی پلیس فدرال ایالات متحده، «اف بی آی»، و وزارت دادگستری این کشور گرفته شد.

آگهی

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نام یک مقام کلیدی عربستان را که خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر به دلیل ارتباط او با این حملات خواستار خروج نامش از فهرست اطلاعات محرمانه شده بودند، از این فهرست خارج کرد..

دولت آمریکا با این حال تاکید کرده است که نام این مقام عربستانی به صورت علنی اعلام نخواهد شد. اسم این مقام عربستانی به وکیل خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اعلام خواهد شد. وکیل خانواده قربانیان اجازه نخواهد داشت که نام این مقام عربستانی را به صورت علنی اعلام کند.

تصمیم خروج اسم این مقام عربستانی از فهرست اطلاعات طبقه بندی شده از سوی پلیس فدرال ایالات متحده، «اف بی آی»، و وزارت دادگستری این کشور گرفته شد.

خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نام این مقام عربستانی تاکنون تلاش زیادی کرده بودند. با این حال پلیس فدرال آمریکا با درخواست آنها برای افشای اسناد دیگر مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر موافقت نکرده است.

«اف بی آی» با این حال تاکید کرده است که احتمال افشای اسناد بیشتر در آینده وجود دارد.

سفارت عربستان در آمریکا به افشای نام این مقام عربستانی تاکنون واکنشی نشان نداده است. دولت عربستان هرگونه ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه حملات ۱۱ سپتامبر آمریکا سفرهای هوایی را تغییر داد؟

دونالد ترامپ در ۱۱ سپتامبر قول داد نبرد علیه طالبان تشدید ‌شود

ایران و تبعات جنگ حماس و اسرائیل برای بلوک غرب در گردهمایی روسای اطلاعاتی و جاسوسی «پنج چشم»