پلیس ایتالیا ۱۰ نفر را به اتهام تامین مالی «جبهه النصره» دستگیر کرد

پلیس ایتالیا ۱۰ نفر را به اتهام تامین مالی «جبهه النصره» دستگیر کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امام جماعت یک مسجد نیز از جمله بازداشت شدگان است.

آگهی

پلیس ایتالیا روز شنبه اعلام کرد ۱۰ نفر از جمله یک امام جماعت را به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی به نفع یک گروه اسلام‌گرای افراطی دستگیر کرده است.

پلیس ایتالیا روز شنبه ۷ سپتامبر در یک کنفرانس خبری ضمن اشاره به این موضوع، تاکید کرد که از این ده نفر، ۸ نفر تونسی و دو نفر دیگر ایتالیایی هستند.

بازرسان این پرونده می‌گویند اتهام این افراد تامین مالی فعالیت‌های مرتبط با گروه اسلام‌گرای افراطگرای «جبهه النصره» است. ضمن اینکه این افراد در حساب‌های بانکی متعدد برای جابه‌جایی پول‌های هنگفت و فرار مالیاتی استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

این افراد متهم هستند که مبالغی هنگفت را برای این منظور برای این گروه اسلامگرای افراطی که در سوریه فعالیت گسترده‌ای داشته، تامین کرده‌اند.

دادستان پرونده به خبرنگاران گفته است که بیش از یک میلیون یورو پول، املاک و دارایی را از یکی از ده مظنون این پرونده کشف کرده‌اند. این فرد ایتالیایی حسابدار بوده است.

دادستان پرونده می‌گوید امام جماعت مسجد دارالسلام در نزدیکی شهر ترامو و حسابدار ایتالیایی از پول حاصل از فرار مالیاتی برای تامین مالی گروه‌های افراط‌گرا در سوریه و برخی از رهبران افراطی در ایتالیا استفاده کرده‌اند.

مقامات محلی ایتالیا می‌گویند که بازداشت شدگان در رابطه با پولشویی «با اهداف تروریستی» تحت بازجویی هستند.

جبهه النصره یکی از اصلی‌ترین گروه‌های اسلامگرای رادیکال در سوریه به شمار می‌رود که چند سالی است با دولت بشار اسد در سوریه در جنگ و نزاع به سر می‌برد. این گروه، از معدود جریان‌هایی در سوریه است که با وجود برقراری آرامش نسبی در این کشور همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل فرزند سفیر پیشین ایران در ایتالیا؛ دلال اسلحه که به دلیل اخاذی کشته شد

نخست وزیر سابق قطر: احتمالا سلاح‌های ارسالی به سوریه به دست النصره رسیده است

وزارت دفاع روسیه: رهبر جبهه النصره در سوریه بشدت زخمی شده است