هشدار اردوغان به آمریکا: در مقابل ارسال سلاح به گروه‌های کردی در سوریه ساکت نمی‌مانیم

هشدار اردوغان به آمریکا: در مقابل ارسال سلاح به گروه‌های کردی در سوریه ساکت نمی‌مانیم
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری ترکیه می‌گوید با دونالد ترامپ در خصوص ارسال سلاح‌های آمریکایی به گروه کردی «یگان‌های مدافع خلق» در شمال سوریه گفتگو می‌کند.

آگهی

رئيس جمهوری ترکیه می‌گوید با دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا درباره عملیات‌های نظامی در شمال سوریه گفتگو می‌کند.

رجب طیب اردوغان، روز شنبه در یک سخنرانی به آمریکا هشدار داد که درباره ارسال سلاح برای گروه‌های کردی موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه، سکوت نمی‌کند.

آقای اردوغان بار دیگر اروپا را تهدید کرد که با ادامه این وضعیت ناچار خواهد بود مرزهای کشورش را برای پناهندگان به سمت اروپا باز کند.

رئيس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه چگونه کشورش می‌تواند ۴ میلیون پناهنده را پذیرا باشد، افزود: « زمانی که کار ما در شرق فرات به پایان رسید قصد داریم که دست کم یک میلیون نفراز پناهندگان سوری که در کشور ما حضور دارند را به آنجا بفرستیم، اما اگر این اتفاق نیفتد، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه مرزهای خود را به سوی اروپا باز کنیم.»

بیشتر بخوانید:

او همچنین در سخنرانی خود اظهار داشت که ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم آموزش گروه‌های تروریستی مانند نیروهای کرد سوری «موسوم به یگان‌های مدافع خلق» را تحمل کنیم.

این در حالی است که آمریکا از این گروه کردی حمایت می‌کند و یکی از متحدان واشنگتن در مبارزه علیه داعش به شمار می‌رفت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: «آمریکا بیش از ۳۰ هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال کرده است. آنها قصد دارند با این سلاح‌ها با چه کسانی بجنگند؟ فقط یک کشور وجود دارد و آن ترکیه است. آیا ما می‌توانیم این را بپذیریم؟»

ایالات متحده و ترکیه اخیرا با یکدیگر توافق کردند تا در مرزهای جنوبی ترکیه و در امتداد با مرز سوریه یک منطقه امن به عمق ۳۰ - ۴۰ کیلومتر ایجاد کنند. ایجاد این منطقه امن از خواست‌های اصلی آنکارا برای دور کردن گروه‌های کردی در سوریه از مرزهای ترکیه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق روسیه و ترکیه برای پاکسازی ادلب؛ اردوغان: نیروهای حاضر در سوریه حق دفاع دارند

آغاز عقب‌نشینی نیروهای کرد از مناطق مرزی ترکیه در شمال سوریه

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد