هشدار رئیس جمهوری لبنان به اسرائیل: هر حمله‌ای با دفاع مشروع پاسخ داده می‌شود

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان
میشل عون، رئیس جمهوری لبنان Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن نصرالله، رهبر جنبش حزب الله پیشتر اعلام کرده بود که این مرحله از درگیری ها به پایان رسیده اما شبه نظامیان تحت رهبری وی در «مرحله جدید» پهپادهای متجاوز اسرائیلی به حریم هوایی لبنان را هدف قرار خواهند داد.

آگهی

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان چند روز پس از درگیری و تبادل آتش میان نظامیان اسرائیلی و جنبش حزب الله در مناطق مرزی کشورش ضمن هشدار نسبت به هرگونه حمله از سوی اسرائیل تاکید کرد که تل آویل مسئول تبعات ناشی از تنش های جاری است.

مناطق مرزی میان اسرائیل و لبنان چند روز پس از تبادل آتش و حملات راکتی میان دو طرف اکنون به حالت عادی بازگشته و از شدت تنش ها کاسته شده است. ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد موشک‌های ضد تانک از خاک لبنان، یک پایگاه ارتش و وسایل نقلیه را در منطقه أفیفیم این کشور هدف قرار داده است. اسرائیل در پاسخ به این حمله، به سوی جنوب لبنان آتش گشود.

حزب الله اعلام کرد که در جریان این درگیری ها یک خودرو زرهی اسرائیل را منهدم کرده و کلیه سرنشینان آنرا به کشتن داده است این درحالیست که منابع اسرائیل تحمل تلفات جانی در این حملات را تکذیب کرده اند.

حسن نصرالله، رهبر جنبش حزب الله پیشتر اعلام کرده بود این مرحله از درگیری ها به پایان رسیده اما شبه نظامیان تحت رهبری وی در «مرحله جدید» پهپادهای متجاوز اسرائیلی به حریم هوایی لبنان را هدف قرار خواهند داد.

اسرائیل و حزب الله به عنوان دشمنان قدیمی که سال ۲۰۰۶ به مدت یک ماه و نیم در جنگی تمام عیار به مقابله با یکدیگر پرداختند پس از حادثه انفجار دو پهپاد در حریم هوایی لبنان به حال آماده باش درآمده بودند.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان این حملات پهپادی را که اسرائیل مسئولیت آنرا را قبول نکرد «اعلان جنگ» از طرف تل آویو قلمداد کرده بود.

دفتر ریاست جمهوری لبنان روز سه شنبه ضمن اشاره به دیدار میشل عون با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان به نقل از وی اعلام کرد: «هرگونه حمله و تعرض به حاکمیت لبنان با دفاع مشروع پاسخ داده می شود و اسرائیل مسئول کلیه تبعات ناشی از آن خواهد بود.»

سعد حریری، نخست وزیر لبنان نیز در پی بالاگرفتن تنش میان اسرائیل و حزب الله خواستار مداخله پاریس و واشنگتن در ارتباط با تحولات در مرز جنوبی کشورش شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک تحریم شده لبنانی هرگونه ارتباط با حزب‌الله را تکذیب کرد

اسرائیل: ایران به ساخت کارخانه‌های موشک نقطه‌زن در لبنان سرعت داده است

وزیر کشور لبنان: قتل صراف وابسته به حزب‌الله و رابط ایران، احتمالا کار اسرائیل بوده است