سال تحصیلی جدید در فرانسه؛ پرچم ملی و پرچم اتحادیه اروپا در کلاس‌های درس

سال تحصیلی جدید در فرانسه؛ پرچم ملی و پرچم اتحادیه اروپا در کلاس‌های درس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گفته می‌شود که این الزامات با هدف تقویت احساس هویت ملی در میان دانش آموزان وضع شده است.

آگهی

با تصویب پارلمان فرانسه با آغاز سال جدید تحصیلی در این کشور یعنی از دوشنبه ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) در تمام کلاس‌های درس چه دولتی و چه خصوصی، همزمان پرچم سه‌رنگ فرانسه و پرچم آبی‌رنگ اتحادیه اروپا نصب خواهند شد.

علاوه بر این، در کنار متن سرود ملی فرانسه موسوم به «مارسه‌یز» باید شعار ملی این کشور یعنی «آزادی، برابری، برادری» نیز در کلاس‌ها نصب شود.

گفته می‌شود که این الزامات با هدف تقویت احساس هویت ملی در میان دانش آموزان وضع شده است.

این اقدامات بخشی از مجموعه اصلاحات جدید آموزشی در فرانسه است که در ماه ژوئیه به تصویب پارلمان این کشور رسید و طیف وسیعی از تغییرات از نحوه برگزاری امتحانات تا آموزش معلمان را در بر می‌گرفت.

ایده الزام وجود دو پرچم در کلاس‌های درس، نه از سوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و حزبش بلکه از سوی حزب راستگرای «جمهوری‌خواهان» (Les Républicains) مطرح شده بود و در زمان طرح، شامل پرچم اتحادیه اروپا نمی‌شد.

اگرچه دولت در ابتدا در مقابل این ایده واکنش نشان داد و با آن مخالف بود، اما حمایت قوی جمهوریخواهان از این طرح باعث شد که سازشی میان دو طرف بوجود آید و با افزودن الزام وجود پرچم اتحادیه اروپا در کنار پرچم فرانسه، طرح تصویب شود.

این طرح با انتقاداتی بویژه از سوی معلمان همچنین چپ‌های فرانسه روبرو بوده است. معلمان بر مشکلات عملی اجرای این طرح تکیه دارند و چپ‌های فرانسه از جمله حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» (La France Insoumise) این اقدام را حرکتی ملی‌گرایانه توصیف می‌کنند و می‌گویند که مدارس پادگان‌های نظامی نیستند.

وزارت آموزش فرانسه اعلام کرده است که هزینه‌های مربوط به تهیه این پرچم‌ها برای کلاس‌های درس را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت آموزش و پروش: عبارات حذف شده «هیچ ربطی به تطهیر روسیه» ندارد

رئیس مجلس ملی فرانسه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟